Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:721
Z toho za letošní rok:15
Stále v řešení:28
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#80905Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2025, před 22 dny

Tomáš Skalka

Znění stížnosti

21.11.2024 zakoupen vůz Toyota Rav4 najezd necelých 400 km. Po třech jízdách začal vůz špatně (dlouho) startovat. Jelikož byl v tovární záruce tak byl 17.12. 2024 přistaven do autorizovaného servisu Toyota, kde provedli základní diagnostiku. Diagnostika - vše OK ale špatný start se tam projevil. Dohodnut servis v rámci záruky a vůz přistaven do autorizovaného servisu ve dnech 2-9. 1.2025. Provedena výměna čidla klikové hřídele. Závada se však stále projevovala. 10.1.2025 reklamace v AAA Ostrava. Vůz byl přistaven, avšak pracovník reklamací vůz nechtěl vidět a to z důvodu, že je opět dohodnut autorizovaný servis na den 13.1.2025. Dne 13.1.2025 vůz pristaven do servisu Toyota a ponechán do 14.2.2025. Provedena výměna EGR ventilu. Porucha stále přetrvává. Diagnostika včetně měření hodnot vozidla zaslány technickému oddělení Toyota Praha s dotazem příčiny poruchy a jejího odstranění. 20.1.2025 zamítnutí reklamace ze strany AAA (doručeno poštou 27.1.2025) V odůvodnění uvedeno, že vůz nebyl přistaven. Proto dne 27.1.2025 nezbývalo než znovu reklamovat. Doložení zprávy z autorizovaného servisu, že vůz vykazuje stále vadu, není opraven a neví si s ní rady ani v autorizovaném servise. V reklamaci výslovně uvedeno, že vůz je v autorizovaném servise Toyota a že toto prodejce AAA akceptuje. Lhůta vyřízení reklamace stanovena na 60 dnů. Do dnešního dne 20.2.2025 si se závadu autorizovaný servis Toyota neví rady. Spol. AAA doteď bez snahy věc jakkoliv řešit.


Produkt

Toyota Rav4, 2023 2.0 benzin


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2025 16:28, před 16 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.