Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 16.11.2024 jsem si objednala přes eshop spol. XXXLutz dva koberce. Jeden koberec jsem si ponechala, druhý se mi nehodil, tedy jsem jej vrátila osobně zpět. Koberce jsem platila bankovním převodem + poukázkou v hodnotě 249 Kč. Při vrácení zpět koberce jsem obdržela opravu daňového dokladu, kde mi potvrdili při převzetí, že mi bude vrácena zpět částka na účet v hodnotě 2799Kč. Částku jsem obdržela zpět, ale ne v této výši, ale ve výši o 249 Kč méně. Tedy stále postrádám 249 Kč. Prodejce se se mnou nebaví, na emaily, nekomunikuje, při volání na infolinku mi zpět vedoucí nezavolá při zanechání vzkazu. Prosím o pomoc s řešením. Přeci není možné že si obchodním ponechá 249 kč, já zakoupím jeden koberec, druhý vrátím a prodejce zadržuje 249 Kč. Pokud byste potřebovali cokoliv upřesnit, jsem vám k dispozici. Děkuji. Pěkný den, Andrea Pechová
vrácení 249 Kč na účet
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Obecně má podnikatel po odstoupení od smlouvy povinnost vrátit celou částku, a to stejným způsobem, jakým ji přijal. Jiným způsobem lze prostředky vrátit pouze se souhlasem spotřebitele. Jestliže proběhla platba za zboží z části poukázkou, měl by podnikatel spotřebiteli vrátit poukázku. V této situaci však spotřebitel odstupuje pouze od části smlouvy. Pokud bylo možné zmíněnou poukázku uplatnit také na nákup prvního koberce (který si spotřebitel ponechává), jsme toho názoru, že má spotřebitel právo na vrácení celé částky v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.