Počet nahlášených stížností: | 68 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19. Února po 20 h jsem jel linkou číslo 11 směr od zastávky Družba Igy do Novohradská Dopravní podnik. Při nastoupení do autobusu jsem si chtěl označit jízdenku, ale strojek nefungoval(musí být vidět na kameře). Asi na zastávce na Rudolfovské přistoupily revizoři. Na výzvu abych předložil platný jízdní doklad, jsem ukázal neoznačený lístek a zdělil jsem mu že strojek na označování lístků nefunguje. Po ukázce že opravdu nefunguje po nějaké době odešli a na další zastávce vystoupily. Po další zastávce nastoupily další dva revizoři a okamžitě mě kontrolovaly znova. Opět jsem jim zdělil že strojek nefunguje, ale asi je to nezajímalo a volali Policii ČR. Chtěl jsem s přítelkyní vystoupit na zastávce Novohradská Dopravní Podnik. Po výstupu jeden z nich mě napadl a začal do mě strkat a i druhý revizor se přidal. Jsem diabetik a měl jsem nízký cukr a chtěl jsem si vzít z auta něco sladkého abych se nedostal do hypoglykemického stavu, ale pořád mi bránily. Do příjezdu hlídky jsem byl pořád napadán oběma revizory a byl mi odepřen přístup do auta pro něco sladkého abych předešel hypoglykemického stavu.
Požaduji ústní omluvu všech čtyř revizorů a zrušení neoprávněné pokuty. Jestli nebude řešení v můj prospěch tak podávám trestní oznámení na revizory pro napadení a na Dopravní Podnik za neslušné chování a neoprávněnou pokutu
|
Tweet |
Cestující musí mít platný jízdní doklad, pokud chce využívat služby dopravců.
Nesouhlasí-li spotřebitel s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musel by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušel označit jízdní doklad pomocí označovače bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupil.
Zároveň platí, že pokud byla spotřebiteli naúčtována přirážka přesto, že měl platný jízdní doklad, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pracovník (revizor) jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném a profesionálním chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
S žádostí o přehodnocení situace je vhodné se obrátit přímo na přepravce. Stížnosti týkající se společnosti Dopravní podnik města České Budějovice a.s. lze podávat prostřednictvím:
- tel.: 387 719 123,
- emailu: info@dpmcb.cz anebo
- osobně na pobočce: Novohradská 738/40, České Budějovice.
Společnost Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.