Společnost


Kristýna Lauterbachová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80921Problémy s vrácením zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2025, před 9 dny

Eva Gacková

Znění stížnosti

Prodejce nereaguje na žádost o vrácení peněz ze zrušené objednávky. Bohužel celkově nekorektní obchodní chování. Měla jsem dvě objednávky, jedna byla na dobírku, druhá uhrazena online přes platební bránu. Prodejce odmítal odeslat druhou objednávku, dokud nevzyvednu tu první. Telefonicky jsem majitelce tohoto eshopu sdělila, že obě zásilky vyzvednu najednou, dříve vyzvednout nemohu a z toho důvodu jsem si v aplikaci Zasilkovna prodloužila uložení. Bohužel, objednávku paní okamžitě stornovala a do pár minut mi odeslala výzvu k platbě za úhradu poštovného za nevyzvednutou zásilku,z které jsem ji ale sdělila,že ji vyzvednu. Splatnost této výzvy stanovila tentýž den, na úhradu mi dala cca 12 hodin a sama se neobtěžovala potvrdit mi žádost o zrušení a vraceni peněz z druhé již zaplacené objednávky. Já danou objednávku nepovažuji z mé strany ta nevyzvednutou, neboť objednávku paní z afektu stornovala ještě dříve,než jsem si ji stihla vyzvednout. Navíc mi poštovné k úhradě naúčtovala dvakrát, přičemž úhradě dvojího poštovného nemají v obchodních podmínkách zmínku. Teď tedy z mého pohledu vymáhají neoprávněně úhradu a zatím mi nevrátili peníze z již uhrazené objednávky.


Produkt

Móda


Požadované řešení

Vrátit peníze za uhrazenou objednávku, a také posoudit jednání eshopu z pohledu příkazu k úhradě do 12 hodin a zda si eshop může požadovat jakoukoliv částku, která nevyplývá z obchodních podmínek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2025 14:27, před 3 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Prodloužení úložní doby není odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele.

V tomto případě se tak jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů nebo dohodou mezi stranami.

Podle § 1764 občanského zákoníku platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh.

Jestliže by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího, má prodávající v návaznosti na odstoupení povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Spotřebitel hradí poštovné směrem k prodávajícímu v případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V popsaném případě však došlo k odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků, či k dodání objednaného zboží i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.