Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 10 |
Objednal jsem si u firmy Volita Group CZ a.s. přetěsnění 3 střešních oken. Po příjezdu technika mi byla sdělena cena ve výši cca 17 000,- Kč bez jakéhokoli vysvětlení pracnosti, či ceny materiálu. Zaplatil jsem 13 000,- Kč zálohu a 26.11.2024 přijel servisní technik přetěsnit okna. Zhotovil jen dvě s tím, že nemá dostatek těsnění a že se musí doobjednat. v prosinci se objevil jiný servisní technik, ale opět bez těsnění. Zakázka byla dokončena 30.1.2025. Celkem zde technici pracovali 1,5 hod. Původní nacenění se mi nezdálo a když jsem viděl jaká je pracnost, telefonicky jsem odmítl pracovníkovi obchodu firmy Volita p. T. doplatek uhradit s tím, že těsnění bylo 8x předraženo a nesouhlasí v žádném případě ani čas zakázky. P. T. mi sdělil, že to předá nadřízeným k řešení a že se mi někdo ozve. To se nestalo a já kontaktoval telefonicky p. M. ( vedoucí servisu), kterému jsem celý problém vysvětlil. Navrhnul jsem řešení ponechat zaplacenou zálohu a nedoplácet doplatek ve výši 5104,80 Kč. P. M. to považoval za solidní a sdělil mi v cca 3 telefonátech, že problém předá na obchodní oddělení s návrhem akceptovat můj návrh řešení. Do dnešního dne se mi nikdo neozval a 21.2.2025 jsem obdržel předžalobní upomínku na částku 5104,80 Kč a 4719,- Kč za zastupování advokátní kanceláří. Toto jednání považuji za nesolidní, pokud se oprostím od toho, že nabízejí jako překupníci materiál za 8mi násobek prodejní ceny od dodavatele těsnění.
Považoval bych za solidní nechtít doplatek a zrušit předžalobní upomínku, neboť je zřejmé, že chci jednat, ale z fy Volita Group CZ a.s. nikdo nereagoval.
|
Tweet |
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Objednateli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.