Počet nahlášených stížností: | 562 |
Z toho za letošní rok: | 41 |
Stále v řešení: | 74 |
Dobrý den,
chci se zeptat, jak to je, když mám zásilku objednanou na svojí adresu.
Kurýr je povinen pouze zavolat a když mu to nikdo nevezme odvést zásilku pryč?
Už několikrát se mi stalo, že mi kurýr volal a já to nestihl vzít kvůli tomu že jsme v práci, následně volám ihned na zpátky a už to nikdo nebere a dokonce i pokládá. Manželka čeká na balík doma, ale u domu nikdo nestaví natož nezvoni.
Nehledě na to že kurýr odveze zásilku až do jiného městě i když jsou zásilkovny přímo u nás.
Jak to tedy je ?
Děkuji
Krčmář Michal
***
Poučení mě či řidiče
|
Tweet |
Dle bodu 4.2 obchodních podmínek společnosti platí, že v případě doručování Zásilky na konkrétní adresu Příjemce je Zásilkovna oprávněna při nezastižení Příjemce nebo osoby zplnomocněné Příjemcem k vyzvednutí Zásilky, zanechat Zásilku na místě centrálního přijmu (recepci či podatelně), pokud jím budova na adrese Místa doručení disponuje. Zásilkovna je dále oprávněna při nezastižení Příjemce na konkrétní adrese ponechat Zásilku k vyzvednutí na Výdejním místě, které se Zásilkovně jeví jako nejbližší Výdejní místo k původní adrese doručení nebo v nejbližším Z-BOXu.
Nezastižení příjemce není v obchodních podmínkách nijak dále specifikováno. Jsme toho názoru, že by se měl kurýr pokusit zásilku doručit v souladu se smlouvou. V opačném případě by služba nemusela být řádně poskytnuta.
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.