Společnost


Novák Matěj

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8094Vrácení polštářku a nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 24 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2015, před 9 lety

Alica Gajová

Znění stížnosti

Dne 14.7.2015 jsem a moje maminka byly nakoupit v supermarketu UNI HOBBY, TŘ. Tomáše Bati 399, Zlín. Při odchodu za pokladnami nás oslovila paní Strnátková s tím, že v supermarketu probíhá v ten den rulate, kde můžeme něco vyhrát zdarma. Šly jsme tedy s ní k bufetu, kde byly tři křesla. Prodejní místo nebylo řádně označeno odpovědnou osobou ani otvírací dobou. Z rulety se vyklubala prodejní akce na masážní polštářek. Dostali jsme možnost vytáhnout si na papírku slevu, maminka si vytáhla 50%. Paní Strnátková začala na maminku tlačit, ať si polštářek zakoupí. Že má úžasnou slevu, kterou tam nikdy nikdo neměl, že ji to odstraní veškeré bolesti páteře, které má (přitom má zranění z aktivního sportu, které nesmí být masírováno, na což jsem paní Strnátkovou upozornila), tvrdila, že je rehabilitační sestra v lázních a že toto není přímá masáž…. a další důvody, proč polštář zakoupit. Zdůraznila nám, že polštářek můžeme bez udání důvodu do 14ti dnů vrátit a že peníze dostaneme bez problémů zpět. Mamince jsem doporučila polštářek nekoupit a z prodejního místa odešla. Paní Strnátková dále pokračovala v nátlaku a dokonce šla s maminkou k bankomatu, kde jí pomáhala s výběrem peněz. Jak jsem zjistila později, během celého prodeje byl přítomen i majitel firmy pan Matej Novák. Při prodeji se maminka zmínila, že za hodinu odjíždí domů do Nitry a v blízké době do Zlína nepojede. Takže prodejci věděli, že nemůže polštář osobně vrátit a vše by musela řešit ze Slovenska. Odjely jsme domů, kde se to mamince rozleželo v hlavě, a do hodiny jsme jely polštářek vrátit na místo prodeje (když nám paní Strnátková i pan Novák tvrdili, že lze polštářek do 14ti dnů bez problémů vrátit). Na prodejně nám odmítli polštářek převzít a vrátit peníze. Vzhledem k předdůchodovému věku mě maminka požádala a oprávnila, k vyřízení této záležitosti (vrácení polštářku a přijetí peněz). Pan Novák mi na stánku doporučil, že mám polštářek zaslat na Relax Praha, Matej Novák Varhulíkové 1582/24, Praha 7 s tím, že do 30ti dnů od odstoupení smlouvy nám vrátí peníze. Na této variantě vrácení jsme se tedy vzájemně DOHODLI. Až později jsem zjistila, že pan Novák, který byl u prodeje je i majitelem firmy, která polštářky prodává. Ještě téhož dne jsem telefonovala na majitele firmy Relax Praha (pan Matej Novák), který mi DOHODU potvrdil i s vrácením peněz. Balíček s nepoužitým polštářkem a odstoupením od smlouvy jsem zasílala 16.7.2015 PPL službou na výše uvedenou adresu do Prahy. Jak jsem později zjistila, pan Novák si tento balíček nechal firmou PPL poslat zpět do Zlína. Zbytečně mě tedy nechal platit poštovné a celé vrácení jen protahoval. Balíček převzala dne 23.7.2015 paní Strnátková ve Zlíně. Čekala jsem tedy 30 dnů na vrácení peněz. Peníze jsem do dnes neobdržela. Volala jsem mu, kde je problém, řekl, že vše zjistí a mám mu zavolat večer. Volala jsme večer a potvrdil, že bylíček kolegové v Praze převzali i s odstoupením, ale zapomněli mi poslat peníze. Pan Novák mi potvrdil mailem, že jsme byli domluveni na postupu a vrácení peněz e-mailem a že jsem vše, dle naší dohody splnila. Prodloužila jsem mu lhůtu na zaslání peněz do 27.8.2015. Ani tuto lhůtu nesplnil a začal se mi vysmívat. Pan Novák odmítá peníze vrátit, nedodržel naši dohodu a mojí mamince tím vznikla škoda 5.990,- Kč.


Produkt

Masážní podložka


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2015 20:10, před 9 lety

Pokud je smlouva uzavřena mimo obchodní prostory, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. Za obchodní prostory se podle směrnice o právech spotřebitelů považují nemovité maloobchodní prostory, kde obchodník trvale provozuje svou činnost. Za obchodní prostory by neměla být považována veřejně přístupná místa, jako jsou např. nákupní střediska, které obchodník pro své podnikání používá pouze výjimečně.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Před případným soudním sporem je vhodné zaslat podnikateli předžalobní výzvu, pokud by spotřebitel takto neučinil, neměl by právo na náhradu nákladů soudního řízení.

Jestliže prodávající nereaguje ani na předžalobní výzvu, je třeba nárok uplatnit soudně podáním platebního rozkazu. Vhodné je zastoupení advokátem. V případě, že by spotřebitel měl ve věci úspěch, náležela by mu náhrada nutných nákladů. Seznam advokátů je na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.10.2015 11:56, před 9 lety

Dobrý den,
Celá popisovaná situace byla kapánek jiná. Ale to je jedno, každý vidí jenom tu svoji verzi :). Létající koberec jsme nikdy s našeho polštářků nedělali ;) masážní polštář pouze masíruje a to co má dělá dobře. Proto jsme taky zvedli cenu z 9990,- na 11990,- pravda je ta že na našich akcích si je samozřejmě zakoupí lidi z větší slevou (co je pochopitelné) Taky jsem se snažil paní vysvětlit že odstoupit od smlouvy lze pouze a jenom když je smlouva uzavřena mimo prostory obvykle k podnikání... A z unihobby jsem měl uzavřenou nájemní smlouvu s prostorem určeném k podnikání. Ale bohužel vesmír a lidská hloupost jsou nekonečné a nedokážou pochopit že zboží zpět nevezmeme a peníze nevratime a to z toho důvodu že prodat (ne jenom náš polštář ale cokoliv) stojí člověka nějaké úsilí, snahu a v neposlední řadě i peníze, které vynaklada na náklady. Apropo u toho vesmíru si z nekonecnosti nejsem jistej. S pozdravem a úctou k dTest (který mi nabízel, že si můžu u něj udělat reklamu stačí si jenom zaplatit a oni z mého polštářku ten létající koberec udělají :) Novák Matěj

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.10.2015 13:18, před 9 lety


Alica Gajová

Při prodeji jste nám tvrdili, že do 14 dnů lze zboží vrátit a bez problémů peníze vrátíte. Nehledě na to, že jsme se VZÁJEMNĚ na postupu vrácení zboží a peněz DOHODLI. v České Republice se dohody dodržují i ústní.
Apropo nejste Matěj Novák, ale Matej Novák (občan Slovenské Republiky). Na Slovensku vám tyto praktiky zatrhli, je nařadě i Česká Republika.
Trvám na vrácení peněz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2015 11:36, před 9 lety

Za smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory se považuje též případ, kdy je spotřebitel osloven mimo tyto prostory, přestože k samotnému uzavření smlouvy dojde až v provozovně. Byla-li tedy spotřebitelka prodejcem do obchodu dovedena na základě učiněné nabídky, podepsaná smlouva splňuje požadavky pro účinnost ustanovení vztahujících se ke smlouvám uzavřeným mimo obchodní prostory.

Nadto je třeba dodat, že uzná-li někdo svůj dluh co do důvodu i výše prohlášením učiněným v písemné formě, má se dle § 2053 občanského zákoníku za to, že dluh v rozsahu uznání v době uznání trvá. Písemná forma je zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby (viz § 562 obč. zák.).

Jestliže tedy podnikatel uznal existenci dluhu prostřednictvím emailu, je povinen z tohoto závazku plnit.

Spotřebitelce doporučujeme zaslat podnikateli tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu, a to nejméně 7 dní před případným podáním žaloby k soudu. Výzvu je vhodné zaslat v písmené formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou, kterou je třeba uschovat pro potřeby pozdějšího dokazování.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.10.2015 12:29, před 9 lety


Alica Gajová

Dobrý den,
předžalobní výzva zaslána - doporučeně. Kontaktovala jsem právníka, pokud pan Novák nedostane rozum, bude to řešit soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 10:27, před 9 lety

Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.