Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#80947Prodej padělku

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

21 hodin 12 minut

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2025, před 21 hodinami

Tereza Kroutilova

Znění stížnosti

Prodali mi padelek znacoveho tricka. Chteji abych ho vratila na vlastni naklady takze mam duvodne podezreni ze ho chteji opetovne prodat. Dale jsem koupila svoje kalhoty, oboje popsany jako bez zavad, jako nove ale na obou byla dira. Toto bez kompenzace. Jedna se o prvni muj problem s touto spolecnosti ale bohuzel se s nimi neda domluvit.


Požadované řešení

Kompenzace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.2.2025 08:56, před 9 hodinami

Pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou dle § 2169 občanského zákoníku. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), přičemž "vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může v takovém případě spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Jestliže však byl spotřebiteli zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Ochranu práv duševního vlastnictví má, jako dozorový orgán, na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obrátit s konkrétními podněty, pokud se spotřebitel setká s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx.

Kontrolu zákazu prodeje padělaného zboží provádí i Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.