Společnost


eSky.pl S.A.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80948Rezervace letenky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

23 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.02.2025, před 23 dny

Jana Andršová

Znění stížnosti

Našla jsem letenku Praha do Bostonu přes Franfurkt odlet 10.5. 2025, Zpět 31.5.2025, stejná cesta, pojištění jsem vynechala, mám do celého světa.

Objednla jsem pouze zavazadlo na uložení a zprávy o případných změnách.

Cena letenky, kterou jsem potvrdila 13731,54 korun. Když jsem rezervaci odeslala, hned se objevilo navýšení přes devět tisíc.
tak jsem zrušila.

Znovu jsem hledala a tatáž letenka byla opět se vším 13731,54 korun.

Byla jsem ráda, protože letenka byla pro moje problémy velice vyhovující, ale jsem velice zklamaná.

Je smutné, že nelze najít na Vašich stránkách tel. kontakt, řešení by bylo jednoduší. Jana Andršová


Požadované řešení

To si myslím, že je na Vás.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2025 11:20, před 19 dny

Prodávající musí řádně informovat spotřebitele o ceně služeb a o případných navýšeních.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že uživatel obdrží na uvedenou e-mailovou adresu potvrzení rezervace, která kromě čísla rezervace obsahuje i informace o vybraném leteckém spojení, celkovou cenu a způsob platby. Vzhledem k předběžnému charakteru rezervace není cena letenky zaručena, dokud poskytovatel služby neobdrží platbu.

Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.

V opačném případě by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku. Dle zákona o ochraně spotřebitele platí, že za klamavou obchodní praktiku se považují klamavá konání dle § 5 a klamavá opomenutí dle § 5a.

V příloze č. 1 k zákonu o ochraně spotřebitele jsou pak vypočteny případy, kdy je jednání podnikatele klamavou obchodní praktikou vždy.

Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.