Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 10 |
Také bych se chtěla připojit ke stížnostem vůči praktikám společnosti ABOUT YOU, v případě, že zboží chcete vrátit.
U této společnosti jsem zboží objednávala několikrát a v případech, kdy jsem si zboží nechala, nebyl žádný problém.
Až tento rok, kdy jsem dva kusy ze čtyř vrátila z důvodu nevyhovující velikosti a zažádala o vratku peněz ve výši 5.298,00 Kč. Zboží nelze vyměnit za jinou velikost. Musíte vrátit a objednat znovu. A to jsem také učinila. Zaplatila nové a vrátila nevyhovující.
Dne 23. 1. 2025 mi přišel mail s potvrzením o přijetí vráceného zboží *** a dobropis č. *** s mailem, že peníze do pár dnů obdržím. Uběhly tři týdny a nic. Napsala jsem na zákaznický servis. Paní "Z." se mi mailem omluvila, že z technických důvodu automaticky neprošla platba a že peníze zadali ručně a obdržím je do 5 dnů. Opět nic, tak jsem paní "Z." ze zákaznického centra ABOU YOU napsala, že nic nepřišlo. A ta se opět omluvila s výmluvou, že jsou mezinárodní společnost a že převod trvá 5 dní a že 17. 2. 2025 opětovně (už podruhé??) zadali příkaz do banky manuálně a peníze již odeslali. Napsala jsem jim, že neznám banku, která provádí převod 5 dní, ale bude se tvářit, že jim věřím. Dalších 5 dní uplynulo a opět nic.
Dnes jsem jim psala, že čekám do konce týdne a následně zašlu předžalobní výzvu. Dostala jsem odpověď "Rádi vám danou situaci objasníme. Váš požadavek jsme předali příslušnému oddělení, které jej co nejdříve vyřeší, prosíme o trpělivost a naši kolegové Vás budou informovat o dalším postupu". Takže asi dostanu nějakou další povzbuzující informaci, ale na vratku peněz to nevypadá.
Chtěla bych touto cestou varovat ostatní spotřebitele, aby si nákup u této společnosti rozmysleli, pokud si nejsou jistí velikosti a kvalitou objednaného zboží a předpokládají, že ABOUT YOU funguje jako jiné spolehlivé eshopy a peníze za vrácené zboží jim bez problému vrátí.
JACK & JONES Oblek 'Costa' Barva: Námořnická modř Rozměr: 54, Jack & Jones Premium Oblek 'JPRJAXON' Barva: Námořnická modř Rozměr: 52
Vratka peněz za vrácené zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz