Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:54
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80958Nevalitní práce, přemrštěná cena, nesolidní jednání. NIKOMU NEDOPORUČUJI TUTO FIRMU. NIKDY !!!

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2025, před 2 dny

Robert Zítka

Znění stížnosti

Vážení

Firmu Volita bych nikomu nedoporučil. Potřeboval jsem seřídit plastové balkonové dveře, protože šly špatně zavírat. Přijel T.V. na diagnostiku (zdarma). Navrhl výměnu těsnění u oken, seřízení a promazání. Nezkontroloval ale panty. Cenu opravy napočítal na 8.300 Kč ( 37m těsnění a seřízení dveří 2x 500Kč). Po odečtu to dělá 200 Kč na výměnu 1 metru těsnění. Pan V. vystětloval, jak je obtížné odstranit to staré těsnění. Nevěděl ale, jaký typ těsnění se bude používat. To prý ví technik. Nevěděl, jaký typ kování mám na dveřích. Za 2 dny měl přijet jeden technik. Přijeli dva, ale o 2 hodiny později, než bylo dohodnuto. Za cca 20 min práce pouze vyměnili těsnění. Mimochodem odstranění těšnění trvalo asi 1 minutu,kdy prostě těsnění strhli !!! Seřídili jedny dveře. Těsnění v rozích odstává. Dále zjistili, že se nedá seřídit spodní pant u jedněch dveří. Hned jsem telefonicky, informoval diagnostika V., že to zapomněl zkontrolovat. Ten řekl, že to nevadí. Že se to pak dodělá a že mě to bude stát další 2500 Kč. Druhý den se nikdo neozval. Kontaktoval jsem je sám. Dozvěděl jsem se spoustu zmatečných odpovědí, že v podstatně nejsou schopni zjistit, co konkrétně za typ těsnění použili. Ani technik, ani diagnostik. O termínu další opravy ani nemluvě. Požadoval jsem zaslání cenové nabídky. Žádná odpověď. Z jednání pana V. jsem pochopil, že se s ním nedá domluvit. Je totiž příliš zaneprázdněn z jiných zakázek. Požádal jsem ho, aby mi zaslal fotografie pořízené na místě při diagnostice, dále použitý typ těsnění a termín výměny pantu. Nebyl mi schopen na nic odpovědět.
Kontaktoval jsem tedy zákaznické centrum. Slečna mi na podruhé velice ochotně řekla, že mi pošle telefon na manažera a tím pro Volitu situace skončila.
Pan V. mi ještě stihl říct, že jsem neměl zakázku platit. A pokud jsem byl nespokojený. Připomínám, že jsem mu volal hned, jak technik problém zjistil. Možná je to návod, jak na ně. Když už si je objednáte, prostě jim nic neplaťte, dokud nebudete s jejich prací spokojeni. Na reklamace neberou zřetel. Po 3 dnech jsem se telefonicky spojil s oblastním manažerem pro Jihomoravský kraj panem Z.. Nejprve dělal, že o případu nic neví. Pak si ale rychle vzpomněl. Dokonce měl před sebou i fotografie pořízené na místě. Nicméně do dnešního dne do oken stále zatíká a okna netěsní. Podezírám je z toho, že pouze odstranili původní těsnění, bez toho, aby zkontrolovali v jakém je stavu. A naistalovali nehorázně předražené nové těsnění. Protože možná stačilo jen vyměnit spodní pant a dveře seřídit ... tím mohli třeba začít.


Produkt

Těsnění do drážky 2mm hybrid, kování Maco, spodní pant cena cca 400 Kč.


Požadované řešení

Kontrola těsnění, výměna spodního pantu, seřízení dveří.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2025 13:11, před 10 hodinami

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu, je nutné podat reklamaci.

Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.