Společnost


Ecom Wire Factory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:194
Z toho za letošní rok:18
Stále v řešení:39
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#80969BALANDO - NECHTĚJÍ UZNAT VRÁCENÍ ZBOŽÍ ANI REKLAMACI

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2025, včera

Svatava Měrková

Znění stížnosti

Dobrý den,

jde o zboží - pánský župan - dorazil až za 2 měsíce. Do té doby obchod komunikoval velice sporadicky - pouze, když jsem mu napsala, jak to se zbožím vypadá. Odepsal vždy to samé, že se může doba doručení ve výjimečných případech protáhnout z důvodů těch a těch...prostě to stejné, co odepsal řadě poškozených zde. Jelikož byl župan dárek, musela jsem zakoupit jiný, takže už jsem ani nepočítala s tím, že ten zakoupený na Balandu dorazí. Objednán a řádně zaplacen - online kartou - byl 13.12.2024. 11.2.2024 jsem napsala na email info@balando.cz, že chci objednávku zrušit. Odepsali mi, že to po provedení platby nejde. Objednávka dorazila 14.2.2025. Po otevření balíčku bylo jasné, že to je tenká hadra, kterou jsem chtěla vrátit. Informovala jsem obchod hned v ten den, kdy jsem zboží převzala - 14.2.2025 - o tom, že chci odstoupit od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě. Ale ani to nebylo jednoduché, protože na stránkách ani jinde není uvedeno, kam zboží poslat. Musela jsem k tomu vyplnit reklamační formulář, zboží nafotit ze všech stran, a odeslat. Jiná možnost pro vrácení zboží nebyla. Jaké bylo překvapení, když mi po týdnu přišlo, že se reklamace zamítá. Jenže znovu opakuji, že jsem zboží nechtěla reklamovat, ale jednoduše vrátit v zákonné 14denní lhůtě, což mi prodejce dosud neumožnil. Obchod Balando odepsal jen, že zboží nemám nikam zasíla a vyčkat výsledku reklamačního řízení. S dodatkem, že "jelikož figurujeme pouze v pozici lokálního administrátora, je nutno uplatnit právo na odstoupení přímo u konkrétního prodejce"..což je samozřejmě v Číně. Prodejce z Číny nekomunikuje.

Děkuji za jakoukoli pomoc.
Svatava Měrková


Produkt

Číslo objednávky 471426, provedena i uhrazena 13.2.2024. Zboží - pánský župan MenCare - a6, xxxl. Cena 569,- korun. Pojištění zásilky 39,- a balné 19,-. Celkem 607,- korun. Zboží dorazilo 14.2.2025. Je nevyhovující kvalitou.


Požadované řešení

Chci zboží vrátit v zákonné 14denní lhůtě zpět obchodu Balando, a požaduji vrácení peněz zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2025 16:22, včera

Společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Odstoupení od smlouvy či reklamaci lze tak uplatnit vůči společnosti EcomWire Factory s.r.o. na adrese jejího sídla: Rybná 716/24, 110 00 Praha.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud ještě tak neučinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.