Společnost


BEZVAPOSTELE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#80992Neuznaná reklamace matrace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2025, před 2 dny

Věra Eberlová

Znění stížnosti

Jedná se o matraci BROOKLYN, která po měsíčním používání je vprostřed měkká, jakoby prosezená i když má být záruka 5 let.
Postel s matrací byla objednána v listopadu 2024 a dodána v lednu 2025. Muž, který na ni spí má 85 kg, takže splňuje požadavek do 130 kg.
Reklamaci jsem uplatňovala u firmy Bezvapostele s tím, že jsem vše potřebné nafotila, jak sami chtěli, ale nakonec mi bylo sděleno, že matrace nesplňuje proležení - změna výšky čalounění větší než 13% a celková deformace větší než 35% z celkové výšky matrace. Myslím, že takováto deformace matrace nemůže být po měsíci užívání, ale po delší době až roce.
Byla bych ochotna matraci dovézt do některé prodejny v Praze, aby osobně posoudily její stav.


Produkt

matrace BROOKLYN SOFT 90x200 , 20cm výška antialerg.


Požadované řešení

Jelikož celá postel i s matrací stála skoro 17 tis.Kč, tak se domnívám, že matrace, která stála 7 tis. Kč by měla vydržet více než záručních 5 let a je již špatná po měsíčním použivání.
Proto bych žádala peníze za matraci zpět a koupila bych si novou, kterou vyzkoušíme osobně


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2025 08:49, před 18 hodinami

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.