Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:173
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#80993Podivné praktiky při koupi zájezdu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2025, před 5 dny

Tomáš Řehák

Znění stížnosti

Chtěli jsme s Čedokem letět do Thajska, 2 dospělí a dítě.
Zaujal nás zájezd na Koh Samui.
První nabídka od Čedoku - 137 tisíc.
Projevil jsem zájem.
Cena se náhle zvedla na 145 tisíc.
Chvíli jsem počkal - zázračná sleva na 137 tisíc.
Nestihl jsem to ráno zaplatit, po práci jsem chtěl zaplatit - cena opět 145 tisíc.
Zaplatil jsem tedy 145 tisíc. A Čedok mi volá, že je to málo, že cena je nyní 160 tisíc.
Tak jsem je poslal do háje. Za 24 hodin cena vystoupala o 23 tisíc, jasně...
Nyní má Čedok mých 145 tisíc. Prý mi je vrátí až za 14 dnů.

V jejich podmínkách rezervace je napsáno "V případě, že zákazník uhradí uvedené platby, ale z důvodu nesplnění některé z dalších podmínek nebude možné uzavřít
smlouvu o zájezdu, zavazuje se pořadatel bez zbytečného odkladu vrátit zákazníkovi celou zaplacenou částku."

14 dnů je zákonná lhůta. Rozhodně to není "bez zbytečného odkladu".
Považuji to za nekalou obchodní praktiku.


Produkt

Zájezd Thajsko


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2025 09:03, před 3 dny

Zpravidla platí, že pokud spotřebitel zaklikl na stránkách společnosti možnost "rezervovat" zájezd, jedná se o nezávaznou objednávku, po jejím obdržení společnost zjišťuje, zda je zájezd stále dostupný. V případě dostupnosti pak společnost provádí rezervaci a následně jsou spotřebiteli odeslány pokyny pro platbu a návrh smlouvy.

Smluvní vztah mezi spotřebitelem a společností je přitom platně a účinně uzavřen až odesláním vyplněné smlouvy a zaplacením platby (příp. zálohy). Na učinění těchto úkonů má spotřebitel zpravidla stanovenou určitou lhůtu, po kterou se cena za zájezd pro spotřebitele nemění. Pokud však spotřebitel nestihne smlouvu a platbu společnosti odeslat včas, je možné, že se cena zájezdu v průběhu doby změnila a případné nové pokyny pro platbu tak mohou obsahovat odlišnou cenu.

Pokud však byl zájezd zaplacen, je navýšení ceny možné jen ze zákonem stanovených důvodů. V § 2530 občanského zákoníku je uvedeno, že cenu zájezdu může pořadatel zvýšit, zvýší-li se:
- cena za dopravu vyplývající ze zvýšení cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie,
- daně, jakákoli dodatečná obdobná peněžitá plnění nebo úplaty z cestovních služeb poskytovaných podle smlouvy třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, nebo
- směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu.

Pořadatel však může zvýšit cenu zájezdu pouze pokud:
- je to výslovně ujednáno,
- má zákazník zároveň právo na snížení ceny zájezdu z důvodu snížení nákladů uvedených výše, ke kterému dojde v době mezi uzavřením smlouvy a zahájením zájezdu, a
- je ujednán způsob výpočtu cenových úprav.

Dále platí, že pořadatel je povinen doručit oznámení o zvýšení ceny v textové podobě zákazníkovi nejpozději dvacátý den před zahájením zájezdu. Oznámení musí být jasné a srozumitelné a musí obsahovat zdůvodnění zvýšení ceny a výpočet tohoto zvýšení.

Zákazník může před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy. Při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených tímto zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.

Pokud by společnost nevrátila finanční prostředky ve výše uvedené lhůtě, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.