Počet nahlášených stížností: | 566 |
Z toho za letošní rok: | 45 |
Stále v řešení: | 75 |
Číslo zásilky: 2936043360
Datum podání: 17.2.2025 , přesný čas 16:21
Místo podání: Újezd u Brna – Smíšenka
Popis a obsah zásilky: krabice s oranžovou stolní hrou Ubongo, zabalená v papírové světle hnědé tašce, rozměry zhruba 30x30x10 cm
Popis problému:
Dne 17.2. jsem v čase 16:21 na podacím místě Zásilkovny předala zásilku s číslem 2936043360 k odeslání a nahlásila správný kód zásilky. Obsluha podacího místa následně vytiskla a nalepila štítek. Bohužel však došlo k chybě – na zásilku byl nalepen nesprávný štítek patřící k jiné zásilce, což způsobilo ztrátu zásilky. Z informací na oficiální stránce Zásilkovny vyplývá: „na podacím místě jen sdělíte heslo a předáte balík, tiskárna není třeba, štítek na zásilku nalepí pracovník podacího místa“. Vzhledem k tomu, že jsem zásilku podala prostřednictvím podacího místa a nahlásila jsem zde dle instrukcí pouze správný kód zásilky, odpovědnost za tisk a správné nalepení štítku nese podací místo Zásilkovny. Podle podmínek služby Zásilkovna je v tomto případě tisk a nalepení štítku plně v kompetenci podacího místa. Tím, že byl na zásilku nalepen nesprávný štítek, došlo k pochybení na straně Zásilkovny, což vedlo k nesprávnému odeslání zásilku. Mám tedy nárok na reklamaci a žádám, odpovídající řešení této situace.
Doplňující informace: bezprostředně před ztracenou zásilkou jsem v čase 16.20-16.21 podávala další tři zásilky s trasovacími čísly 3447973418, 3679667040, 2859413730 . Domnívám se, že bylo v možnostech zásilkovny dohledat, jaká zásilka byla podávána po těchto třech zásilkách, které již dávno dorazily k adresátům a zjistit, kam byla zásilka poslána.
Reklamace byla podána přes reklamační formulář Zásilkovny a velmi stručně zamítnuta. Další reklamace byla poslána mailem, do kterého jsem přiložila formální reklamaci v podobně oficiálního dokumentu v podobném znění jako tento text.
zásilka 30x30x10 cm se stolní hrou Ubongo v oranžové krabici, baleno v hnědé papírové tašce
Požadavek na řešení:
Žádám o prošetření této situace a dohledání mé zásilky a o odpovídající nápravu – kompenzaci hodnoty zaslaného zboží 500,- Kč.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Pokud by zásilka byla ztracena, odpovídala by společnost za škodu vzniklou v důsledku ztráty v průběhu přepravy.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Michalíková, moc se za tuto situaci omlouváme. K zamítnutí vaší reklamace došlo z důvodu, že se jedná o zásilku z Vinted. Reklamaci proto může vyřídit pouze přímo Vinted, doporučujeme se proto na jejich tým obrátit. Věříme, že vám záležitost pomohou dořešit k vaší spokojenosti. Nikola, tým Zásilkovny