Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
prosím o radu. Neuváženě jsem vyplnila a nechala jsem ověřit registraci do https://www.centralniregistrdluzniku.cz/reg-1.htm.
Chtěla jsem mít možnost zjistit si solidnost a solventnost člověka který kupuje můj dům.
Chtějí platit za službu o kterou zatím nežádala.
Chci registraci a služby v Registru zrušila ale zatím se mě to nepodařilo. Vyzkoušela jsem tel.linku kde jsou jen odkazy na stránky. na stránkách jsem také nenašla jak zrušit registraci
Děkuji Lepiešová
Chci zrušit svou registraci u této společnosti.
Podezírám firmu z nesolidnosti a obávám se zneužití mých osobních údajů.
CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o.
Centrální registr dlužníků ČR CERD č.j.: opište přidělené č.j. 140 00 Praha Česká republika
http://www.protikorupcnilinka.cz/
03877248
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka provedla jen bezplatnou registraci, což plyne i z popisu spotřebitelky ve stížnosti, tak lze tuto registraci samozřejmě zrušit. Doporučujeme tak učinit prokazatelným způsobem písemným doporučeným dopisem s dodejkou. Není třeba registraci rušit žádnými jinými zvláštními kroky - jako např. mít notářsky ověřený podpis atd., což tato společnost v podmínkách tvrdí. Požadavek na notářské ověření je vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy ve vztahu ke spotřebiteli nepřiměřený.
Pokud byla registrace bezplatná, tak i zrušení musí být bezplatné. Pokud byla registrace možná přes internet, tak zrušení registrace musí být možné také jednoduchou cestou např. dopisem. Z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu je však pro spotřebitele lepší zaslání doporučeně s dodejkou, s tím, že spotřebitel si dobře uschová kopii odeslaného dopisu, který bude sloužit jako důkaz, že byla registrace spotřebitelem zrušena.
Nereaguje-li prodejce na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (adresát) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné. Z důvodu prokazatelnosti si uschovejte pro případ sporu veškeré doklady o zaslaných písemnostech společnosti, rovněž i doklady o případně proběhlé komunikaci.
Uvedené písemnosti doporučujeme zaslat písemným doporučeným dopisem s dodejkou na sídlo společnosti uvedené ve veřejném rejstříku(CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o., Praha 4, Nusle, Na Pankráci 1724/129) nebo uvedenou kontaktní adresu pro písemnosti této společnosti na jejích internetových stránkách. Korespondenční adresa uvedená na stránkách CERD: CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o., Centrální registr dlužníků ČR, CERD č.j.: opište přidělené č.j., 140 00 Praha, Česká republika
V doporučeném dopise bude vhodné uvést následující text:
Jelikož je registrace bezplatná, je důvodné očekávání, že zrušení registrace bude rovněž bezplatné. Pokud tomu tak není, považujete smlouvu za neplatnou z důvodu uvedení v omyl a z důvodu rozporu s dobrými mravy. Registraci si tedy přejete bezplatně zrušit.
Pokud totiž byla registrace bezplatná, nemůže být její zrušení zpoplatněno, takové ujednání je nepřiměřené ve vztahu ke spotřebiteli a tudíž na zákl. § 1813 občanského zákoníku neplatné.
Zároveň spotřebiteli doporučujeme zaslat společnosti s výše uvedeným dopisem rovněž žádost o odstranění osobních údajů z jeho databáze. Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel písemně svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník její osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona o ochraně osobních údajů.
Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle uvedeného zákona písemně (tzv. Žádost o odstranění osobních údajů z databáze). To se může stát buď dopisem (z důvodu prokazatelnosti jednání doporučeným s dodejkou) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede. Pokud spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Bude-li podnikatel ignorovat uvedenou žádost o vyřazení z databáze, může spotřebitel podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.