Společnost


Lukáš Gremlica

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81013Zničená obuv předána do čištění

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den

Detail stížnosti

Publikováno
27.02.2025, včera

Lucie Sosnová

Znění stížnosti

Předala jsem firmě Footlab na čištění šedé boty zimní UGG, kurýr přijel a zaplatila jsem mu službu předem a kartou. Nedostala jsem ani žádné potvrzení o převzetí věci. Boty se mi vrátili zničené a bylo mi sděleno, že je to normální.. nespokojila jsem se s tím. Nevrátili peníze a poslední komunikace byla, když se mi snažili namluvit, že je to normální. Boty zčernaly, ztvrdnuly a zmenšili se, je na nich vidět tak tvrdým kartáčem. Lidově řečeno - jsou na vyhození. Firma čistí boty a píše jak je profesionální, ale neví jak čistit nejpoužívanější zimní boty.. Věřila jsem reklamě na Google.. Nikam jim nejde napsat recenze abych upozornila ostatní, a ty co mají na webu si napsali sami.. Co mám dělat? ČOI malou firmičku určitě řešit nebude.


Produkt

Čištění zimních bot UGG


Požadované řešení

Vrácení peněz za čištění. A náhrada škody na obuvi, která byla trvale poškozena bez možností nápravy. Jelikož byli nošené, bude potřeba přihlédnout k amortizaci, ale když jsem je předávala na čištění, byli skoro nové..


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2025 11:39, před 12 hodinami

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - čištění oděvu, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.