Společnost


Česká kancelář pojistitelů

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81019Kooperativa jedná protiprávně

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2025, před 12 dny

Denisa Marečková

Znění stížnosti

Dobrý den,
27.11.2024 mi bylo nabouráno zaparkované auto, já u nehody nebyla přítomna, byla jsem v práci, ale pán (doktor, 90 let) mi nechal lísteček za stěračem.
Vyplňovali jsme spolu záznam o nehodě, kde mé auto bylo zaparkované přední stranou k budově a pan doktor couval a nacouval mi do pravých zadních dveří a pokračoval na pravé přední dveře a zastavil se až o pravé zrcátko o které si rozbil zadní světlo. Mé zrcátko bylo úplně přetočené na opačnou stranu. Vznikla tedy škoda na zrcátku, laku na dveřích + promáčklina na dveřích.
Po sepsání a nahlášení škody přes infolinku Kooperativy jsem volala ihned do servisu, kde mi dali termín opravy až 20.1.2025.
Netušila jsem, že Autoservis Lukáš je nově ve vlastnictví Kooperativy.
Po odevzdání auta, mi bylo zapůjčeno náhradní vozidlo. Pro upřesnění, bydlím 5 km od své práce, podnikám - mám vlastní kosmetický salon, takže denně do salonu přivážím a večer zase odvážím prádlo ve velkých modrých Ikea taškách + vyzvedávám balíky s kosmetikou pro klientky, salon není v centru města, je stranou, takže tedy auto potřebuji denně.
Kooperativa mi odmítla proplatit náhradní vozidlo, z důvodu toho, že jsem autem najela málo kilometrů, jenže já jsem z úterý na středu v noci onemocněla chřipkou, měla jsem vysoké horečky. Neschopenku jako OSVČ nepotřebuji, ale s paní doktorkou jsem mluvila telefonicky, takže by nebyl problém zajistit potvrzení. Proti rozhodnutí Kooperativy jsem se odvolala, nicméně ve druhém vyjádření si za tím stále stojí.
Další problém je, že mi nebylo opraveno zrcátko, které bylo 100% poškozeno u nehody.
V pátek 24.1.2025 mi volali ze servisu, že auto je opravené, jenže já měla horečky a nebyla jsem schopná auto převzít. Pán ze servisu naléhal, že musím vrátit náhradní vozidlo, že další den je zapůjčeno někomu jinému. Poprosila jsem tedy přítele, ať vše zařídí za mě.
V servise mu řekli, že chtěli opravit i zrcátko (byli jsme tak domluveni, je to i v záznamech u příjmu vozidla), ale Kooperativa to prý nepovolila.
Já si auto zkontrolovala až v pondělí, kdy mi bylo lépe a byla jsem už schopná fungovat a málem jsem se vyvrátila. Nejen, že zrcátko bylo neopravené, ale na podlaze u spolujezdce se válely náhradní díly a celé auto bylo zaprášené z lakování.
Jela jsem ihned ke svému mechanikovi a ten mi řekl, že je to opravené škaredě (oprava stála pouhých 16 tisíc) a dvě součástky, které se povalovaly v autě patří dovnitř dveří. Ruply mi nervy a napsala jsem opět stížnost. Auto jsem si sama uklidila, protože jak jsem psala výše, převážím čisté prádlo.
Kontaktovala jsem právní kancelář DAS, která se vše snažila vyřešit mimosoudně. Kooperativa si však stále stojí za svým a neostýchá se tvrdit, že zrcátko bylo poškozeno před nehodou, že úhel neodpovídá.
Mrzí mě, že jako poškozená mám takové starosti a chtěla bych podotknout, že mé auto je sice datumově staré, ale mám najeto pouhých 54 tisíc kilometrů, automat s docela slušnou výbavou, na technické prohlídce si mechanici myslí, že mám auto nové nebo garážované. Kooperativa mi snížila hodnotu vozidla, vystavila mě stresu, platbu za náhradní vozidlo chtějí po mně, volala jsem na infolinku, psala jim emaily, konzultovala se svým automechanikem a několikrát jsem byla na pobočce mé pojišťovny Allianz, kde mi bylo sděleno, že jsem v právu a mám využít Vašich služeb. Jsem z toho celkem vyčerpaná, jako poškozená jsem si takový průběh nepředstavovala.
Kooperativa porušuje práva a spoléhá na to, že se soudit proti ní jako gigantu nebudete. Stačí přečíst recenze, každý druhý případ je jako ten můj a pojišťovně to stále prochází. Uvažuji o medializaci případu, jednak z důvodu protiprávního jednání pojišťovny a jednak z důvodu, že v dnešní době nemá slušný člověk zastání.

Velice děkuji za pomoc.
Denisa Marečková


Požadované řešení

Pokud mi nebude opraveno zrcátko, které bylo poškozeno při nehodě a proplaceno náhradní vozidlo, protože opravdu člověk za nemoc nemůže, budu případ medializovat.
Pro Kooperativu to bude negativní reklama, protože disponuji potvrzením o nemoci od lékaře a viník nehody mi na kameru dosvědčí, že naboural mé zrcátko, má fakturu za opravu světla (světlo si rozbil o mé zrcátko).
A ještě ke všemu je to uznávaný lékař, operatér, který byl v novinách, takže takový člověk opravdu nemá důvod lhát.
Kromě toho na místě nehody byla svědkyně a kamerový záznam od městské policie.
Takže myslím, že by bylo lepší se dohodnout, protože soud je až poslední možnost řešení situace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.3.2025 15:35, před 6 dny

Domníváme se, že by bylo vhodnější stížnost směřovat přímo na společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group. Ta se však rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, a tak stížnost ponecháváme přeřazenou na České kanceláři pojistitelů, kterou za subjekt označila spotřebitelka.

Jestliže pojišťovna opravu zrcátka nepovolila, jedná se o zkrácení pojistného plnění.

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zkrácení pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zkráceno. Pokud spotřebitel se zdůvodněním nesouhlasí, je vhodné proti výsledku šetření pojistné události uplatnit u pojišťovny stížnost. Nebude-li spotřebitel se stížností úspěšná, má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů.

U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.

Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.