Společnost


Wizz Air Hungary Ltd.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81025Nesparovaná platba

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2025, před 10 dny

Nikol Bořková

Znění stížnosti

placení letenky bez konfirmačního kódu, znamená to, že platba byla z mého učtu odeslána, ale nemají to jak spárovat a tvrdí mi, že letenky nejsou zaplacené. řeším to nimi stále, mám i výpis který jsem jim poslala, ale na to mi nikdy nedokáží odpovědět a přepojují dal a zase že mám čekat dalších 5 dní. Jsem už úplně zoufalá. Kupovala jsem letenky přes wizzair, ale ne kartou , ale bankovním převodem, kde jsem udělala tu chybu. Mluvila jsem s asistenty wizzair, ale vědí jak v tom chodit a vyhnout se odpovědí či situaci .Jedná se o částku 4510.


Produkt

jedná se o platbu z české spořitelny, částka 4510 kč. Datum zaúčtování 24.2.2025, ID transakce ***, koná. Kód letu ***


Požadované řešení

Ráda bych o vrácení peněz, jelikož jsem pak platbu musela udělat znovu a na to mi odpověděli, že tím pádem je vše v pořádku. a není nutné nic řešit dál, jelikož letenky mám. Ale když jsem jim řekla, že letenky sice mám, ale s jiným konfir.kodem tak mě opět přepojil a nebo to úplně ,,vypadlo,,


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2025 14:54, před 6 dny

Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o bezdůvodné obohacení.

Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Vznikla-li na straně společnosti povinnost vrátit peníze za letenku, musí tak učinit stejnou formou, jakou byla letenka zaplacena, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: BUD International Airport Building 221 H-1185, Budapešť, Maďarsko.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.