Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
chci podat stížnost na společnost Zaplo Finance s.r.o. a to konkrétně na jejich produkt skrývající se pod názvem Kimbi půjčka. Ačkoliv se společnost prezentuje jako vstřícná a hledající společné řešení tíživé finanční situace jedince, jakož tomu je nyní i v mém případě, kdy jsem ještě navíc přišla o práci, není tomu v realitě tak. Společnost jsem žádala opakovaně formou e-mailu i telefonicky o splátkový kalendář, vysvětlila jsem svou situaci, nicméně mi bylo řečeno, že to nejde a nejdou prý snížit ani splátky za jejich produkt (půjčku). Půjčka byla sjednána na částku 22.000,-Kč a měsíční splátka činí 3.024,-Kč s RPSN 311.40%, což je katastrofa. Půjčku splácím od měsíce srpna roku 2024, v současné chvíli k dnešnímu dni moje celková částka ke splacení činí 21.295,-Kč. Nejen, že je pro mě nyní měsíční splátka vysoká a není v mých možnostech ji v plné výši splácet, jelikož nemám práci a mám i vyživovací povinnost vůči dítěti, tak mi nebylo ze strany pracovníků společnosti Zaplo Finance s.r.o. ani umožněno splátku snížit, jako je i neúměrně nízká částka odečítána z celkové dlužné částky vzhledem k dosavadním platbám vysoké měsíční splátky, tudíž neúměrně vysoký úrok.
Revolvingový úvěr od společnosti Zaplo Finance s.r.o., konkrétně produkt Kimbi půjčka
Požaduji snížit splátky na polovinu tj. 1.500,-Kč měsíčně při rozumném úroku, nechci splácet půjčku dalších 5 let. (Pokud půjde půjčku kompletně změnit a podepsat novou smlouvu s jinými a lepšími podmínkami splácení a úrokem, také na to přistoupím.)
|
Tweet |
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Zároveň také platí, že v případě, že někdo zneužije tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti druhé strany a dá sobě nebo jinému slíbit či poskytnout plnění, jehož majetková hodnota je k vzájemnému plnění v hrubém nepoměru, jedná se o lichvu podle § 1796 občanského zákoníku.
Aby se o lichvu skutečně jednalo, musí být splněn jak hrubý nepoměr v plnění, tak také zneužití tísně, nezkušenosti apod.
Pokud by se prokázalo, že se o lichevní smlouvu skutečně jedná, mohla by spotřebitelka namítat relativní neplatnost smlouvy podle § 586 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.