Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Protože trpím dlouhodobou nespavostí, koupila jsem přístroj - BluDoc na spaní od firmy Zepter na předváděcí akci (září) na doporučení obch. zást. firmy Zepter.
Po 10 dnech od užívání se nedostavil výsledek, tak jsem zavolala obch. zást., která mi BluDoc prodala. Řekla, že když mám dlouhodobé problémy se spaním, tak za 10 dní se situace nezlepší a mám BluDoc používat dál.
Tím se stalo, že jsem nemohla přístroj vrátit ve lhůtě 14 dní od koupi. Když přístroj stále nepůsobil, tak jsem ho reklamovala, viz příloha 1. Reklamace byla zamítnuta. U ČOI jsem taktéž neuspěla, ta opakovala tvrzení firmy Zepter, že produkt měla vrátit do čtrnácti dní, i když jsem v reklamaci uvedla, že prodávající mi řekla, že přístroj funguje až za delší dobu.
Reklamací bylo zjištěno, že zboží není poškozené.
Podle mne produkt neplní účel, pro který jsem BluDoc pořídila, to je tvrzení firmy Zepter: "jak odborníci doporučují používat ho na nespavost a poruchy spánku" - viz příloha 3.
Příloha 4: odkazy na internet
https://www.zepter.cz/beauty-wellness/Medolight-BluDoc/Medolight-BluDoc
Zrušení smlouvy, vrácení produktu a kupní ceny, neboť se domnívám, že přístroj i na základě odkazu z Ministerstva Zdravotnictví nemá parametry, které by mohly pozitivně ovlivnit kvalitu spánku, neboť vyzařuje velmi intenzivní modré světlo.
Přístroj byl pořízen pouze z důvodu dlouhodobé nespavosti, nikoliv snahy o zlepšení kvality pleti.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že spotřebitelům velmi doporučujeme zvážit účast na předváděcích akcích, jelikož mnoho informací o produktech lze snadno vyhledat na internetu. Pokud chtějí spotřebitelé vyzkoušet funkčnost určitého produktu, mohou tak učinit sami skrze jeho zakoupení přes internet a následné odstoupení od smlouvy.
Pokud se i přesto spotřebitelé předváděcí akce zúčastní, důrazně doporučujeme na takové akci neuzavírat žádné smlouvy. Pokud je totiž na akci nabízeno zboží za výhodnou cenu, která není jinak dostupná, velmi pravděpodobně se jedná o formu nátlaku na spotřebitele, aby uzavřel smlouvu s nevýhodnými podmínkami. Po akci si pak spotřebitelé mohou bez jakéhokoliv nátlaku a manipulace vyhledat recenze na předváděné zboží, ověřit totožnost a reputaci daného prodejce a učinit informované rozhodnutí o koupi.
Při koupi zboží na dálku nebo mimo obchodní prostory má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V tomto případě již však lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula. Pokud zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.