Společnost


Radim Fišer

Počet nahlášených stížností:24
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81051Neoprávěněn zamítnutá reklamace, 2x účtovaná doprava, vyhrožování ČOI na můj podnik, když se tam obrátím já...

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2025, před 7 dny

Daniel Fajmon

Znění stížnosti

Přišel nefunkční fake a pan Fišer odmítá vrátit peníze:

Necelý měsíc po nákupu se ukázalo, že zakoupené pouzdro na Airpody je nefunkční. Má 2 vady viz. přiložený odkaz.
Navíc se nejspíše nejedná o originál, ale napodobeninu.
Pan Fišer tváří v tvář videu, kde dokazuji nefunkčnost výrobku i nadále tvrdí, že záruku neuznáná. Vůbec se nevyjádřil k první ze dvou reklamovaných vad.

Zde je má zkušenost popsaná na videu:
https://magazin.tomikup.cz/2025/03/istuff-cz-realna-recenze-nakup-nedoporucujeme/


Produkt

https://www.istuff.cz/airpods-pro-nahradni-nabijeci-pouzdro-2/


Požadované řešení

Vrácení peněz, ideálně kompenzace za poškozené levé sluchátko, bylo skladováno podbité


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2025 09:24, před 5 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2025 09:41, před 5 dny

Dobrý den,

Reklamace byla standartně vyřešena ve lhůtě a byl ji dán maximální důraz včetně konzultace s výrobcem, který potvrdil, že pokud by se jednalo o výrobní vadu, pouzdro by nebylo funkční vůbec a to v případě vady na kterékoliv části (baterie, obvod). O tom, že se jedná o pouzdro jiné značky zákazník věděl a i v komunikaci s námi to zmínil. Po neuznání reklamace přišly ze strany pana Fajmona výhružky a opětovné recenze na naši adresu. Pokud zboží nefunguje správně, není způsobeno vadou výrobku, jak uvedl sám výrobce, pokud by byla vada na výrobku již z výroby, pouzdro by bylo kompletně nefunkčí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.