Společnost


Top Zámečník 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81067Porušení smlouvy o dílo, neodborná práce a nesmysly ve faktuře

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2025, před 2 dny

Julie Inuseva

Znění stížnosti

Zavolala jsem tuto firmu kvůli opravě zásuvky. Nebyla jsem v ČR, takže jsem vše řešila po telefonu a přes nájemníky, kteří v bytě bydlí. Elektrikář vyměnil jistič a oznámil mi, že zásuvku nelze opravit, a že mám používat zásuvku vedle. Pochopila jsem to tak, že vyvedl novou zásuvku. Také mi řekl, že trouba je nefunkční kvůli zkratu.

Naúčtovali mi skoro 12 000 Kč s tím, že musím zaplatit ihned. Ve faktuře uvedli materiál za 700 Kč (i když použil jen čtyři „čokolády“), zvlášť si naúčtovali cenu jističe, odstranění zkratu a další nesmyslné položky. Zaplatila jsem.

Když jsem ale dorazila na místo, zjistila jsem, že pouze připojil čokolády na nefunkční zásuvku, žádná nová zásuvka tam nebyla. Navíc nainstaloval špatný jistič (1,5 A pro troubu). Když jsem mu následující den zavolala kvůli opravě, řekl, že musím znovu platit. Nakonec jsem zavolala jiného odborníka, který vše opravil za 1 500 Kč a všechno začalo fungovat. Teď si dokonce myslím, že trouba, které jsem se zbavila, mohla být funkční.

Když jsem firmě napsala e-mail, neodpověděli, dokud jsem nezmínila právníka. Pak mi sdělili, že neví, o co se jedná.

Zvažuji trestní oznámení za uvedení v omyl a nekalé obchodní praktiky. Byla bych ráda, kdyby se ke mně někdo přidal.


Produkt

Top Zámečník 24 s.r.o.


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2025 11:17, před 20 hodinami

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.