Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#8107Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2015, před 9 lety

Ladislav Curylo

Znění stížnosti

Koupil jsem ve značkové prodejně O2 tablet i s nabíječkou, ale tento tablet se již několikrát nedal zapnout, což bylo zkoušeno i prodavači v obchodě a posléze posláno do servisu, ale ze servisu se to vrátilo s vyjádřením, že závada nebyla zjištěna a tablet mám nabíjet originální nabíječkou, ale to jsem dělal. Prodejna se odvolává na servis a na O2 se začínají chovat arogantně.


Produkt

Je to tablet Alcatel onetouch pop 8 seriové číslo 863662020272947 zakoupený 2.8.2014 v O2 prodejně Olomoucká 115/2884 Opava


Požadované řešení

Určitě chci vrátit peníze a od O2 už nikdy nic nechci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2015 10:42, před 9 lety

Bylo-li v reklamačním protokolu při převzetí zboží uvedeno, že se vada opravdu vyskytovala a po skončení reklamačního řízení zmizela bez toho, aby věc byla opravována, vyvolává to podezření, že zamítnutí reklamace bylo bezdůvodné. Mohlo by se jednat o obcházení zákona a takové právní jednání je neplatné. V tomto případě však musí kupující prokázat existenci vady. K prokázání této skutečnosti by mohl sloužit reklamační protokol.

Stěžovatel uvádí, že v daném případě byly projevy konkrétní vady v reklamačním protokolu popsány a stvrzeny prodejcem, a při přebírání věci z reklamačního řízení spotřebitel obdržel pouze obecné vyjádření servisu, že výrobek je bez závad a vada se neprojevila.

V tomto případě bude podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, a to rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání výrobku do reklamace. Při přebírání výrobku z reklamačního řízení je třeba ihned na místě si funkčnost výrobku zkontrolovat, zda se vada nadále neprojevuje, pokud ano, je třeba do reklamačního protokolu zaznamenat trvání vady, a upozornit prodejce, že reklamace nebyla vyřízena v souladu s občanským zákoníkem. Spotřebitel může v takovém případě ihned na místě dle své volby požadovat i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový.

Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli mimozáruční opravu (úpravu výrobku), a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. Pokud prodejce zboží opravil, ačkoliv reklamaci zamítl, doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ budou považována za uznané reklamace.

Pokud však při přebírání věci z reklamačního řízení je výrobek plně funkční a žádné vady nevykazuje a prodejce trvá na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, které se opírá o uvedené vyjádření servisu, že se vada při testování v servisu neprojevila, doporučujeme spotřebiteli pro takový případ si výrobek z reklamace převzít, do reklamačního protokolu zapsat nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace a neprodleně ještě před podáním žaloby k soudu vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu výrobku s ním nejprve zkonzultovat a poté předat k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k náhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2015 17:30, před 9 lety

Dobrý den,

rád vám pomůžu s řešením celé záležitosti.
Můžete mi, prosím, poslat reklamační protokol, který jste obdržel po vyřízení reklamace?

Poslat mi jej můžete zde: www.o2guru.cz/guru

Předem děkuji za spolupráci.

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2015 09:05, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.1.2016 15:09, před 9 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2016 16:06, před 9 lety

Na žádost spotřebitele byl případ znovu otevřen. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.2.2016 20:01, před 9 lety


Ladislav Curylo

Bohužel Tablet úplně stejný jsem byl nucen reklamovat znova, jelikož závada se objevuje stále a na O2 se smějou a vím proč za chvíli totiž skončí záruka. Závada byla uznána jenom jednou, ale opakuje se stále dokola zhruba 4 nebo 5x jsem reklamoval a přiznám se, že mi je už trapně, protože se na mě dívají jako na exota. Chtěl jsem poslat reklamace p. Trčkovi z O2, ale na prodejně mi bylo řečeno, že to není jejich věc a nikoho takového neznají. Opravdu neseriozní jednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2016 13:26, před 9 lety

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.2.2016 13:39, před 9 lety

Zdravím,

je pravdou, že o celém případu vždy rozhoduje servisní středisko, každopádně jsme chtěli stav ověřit takhle online podle reklamačních protokolů, podle kterých můžeme požadovat od servisu kompletní vyjádření. Je samozřejmé, že se napříč společností navzájem znát nemusíme (čítáme několik tisíc zaměstnanců). Kontaktovat mě však můžete prostřednictvím online aplikace, kterou jsem zmiňoval v předchozí odpovědi.

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.2.2016 19:53, před 9 lety


Ladislav Curylo

Tak teda jak a kam to mám poslat. Opravdu jsem z toho zcela rozčarován, ale také zklamán.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2016 22:32, před 9 lety

Stížnost znovu přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.2.2016 12:59, před 9 lety

Dobrý den,

využít můžete aplikaci v tomto odkazu: www.o2guru.cz/guru

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.2.2016 13:18, před 9 lety


Ladislav Curylo

Hodnocení: