Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
můj 76. letý otec J.Č. trpící Parkinsonovým syndromem zřejmě po naléhání odsouhlasil zřejmě v květnu 2024 po telefonu dodání krmiva pro psy od společnosti Helvetia Direct Marketing/Pet Gourmet, přestože my ani on s maminkou psa nemají. Od té doby mu chodí sms zprávy, že je třeba krmivo uhradit, přestože vůbec nevíme, kde krmivo skončilo. Nikdo z nás ho nepřevzal. Můj tatínek nedokáže obsluhovat e-mail, tj. nemohl nabídku odsouhlasit písemně. Se společností jsem hovořila a sdělila jsem, že jsme nic neobdrželi a ani nepotvrdili objednávku. Na nic nereagovali a trvali na uhrazení dluhu, jinak již prý připravují žalobu na tatínka.
Nepožadovat uhrazení, přestat urgovat uhrazení a již nikdy nekontaktovat otce.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
V případě soudního sporu by tedy musela společnost prokázat, že závazek skutečně vznikl. Zda bude daný způsob prokázání dostatečný, závisí na individuálním posouzení soudu.
Podle § 1825 občanského zákoníku platí, že nabídku učiněnou během hovoru iniciovaného podnikatelem potvrdí podnikatel spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině. Jestliže tedy spotřebitel nepotvrdil nabídku společnosti učiněnou telefonicky elektronicky nebo podpisem, není jí vázán a smlouva tak mezi stranami nebyla uzavřena.
Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů, aby spotřebitel již nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu Hostivařská 133/64, 10200 Praha. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Čepelová,
v tuto chvíli nemáme žádný identifikační údaj Vašeho pana otce. Prosíme o zaslání zákaznického čísla, adresy, telefonního čísla nebo e-mailové adresy. Na základě těchto údajů dohledáme údaje o objednávce a budeme moci prověřit. Pro rychlejší vyřešení Vašeho požadavku doporučujeme využít zákaznickou linku +420 234 099 899, kde jsme k dispozici každý všední den od 8:00 do 17:00. S pozdravem Zákaznický servis PetGourmet
Dobrý den,
Vámi uváděné číslo smlouvy je 2809497. Na zákaznickou linku jsem volala a jediné co mi bylo sděleno bylo, že pokud tatínek neuhradí vymáhanou částku, že se již připravuje žaloba. S pozdravem Olga Adamíra Čepelová
Dobrý den,
na základě podnětu na zákaznické lince bylo spuštěno dohledací řízení na zásilku, neboť šetřením bylo zjištěno, že GLS kurýr nejspíše balík předal nesprávné osobě. Záležitost tedy bude dořešena s GLS a tímto je možné tento podnět považovat za uzavřený. K vymáhání pohledávky již dál docházet nebude.
V případě jakýchkoliv nejasností doporučujeme vždy vše nejprve řešit se zákaznickou linkou, v případě zastupování jiné osoby, je ale třeba myslet na patřičné zmocnění, které v tomto případě při prvním kontaktu nebylo společnosti předáno. Společnost musí dbát na ochranu osobních údajů a nemůže sdělovat detaily objednávek třetím osobám. Děkujeme za pochopení, s pozdravem Zákaznický servis PetGourmet
Dobrý den,
velmi bych chtěla poděkovat dTestu za velkou pomoc s vyřešením případu. A společnost PetGourmet žádám a doufám, že už nikdy mého tatínka nebude kontaktovat. S pozdravem Olga Adamíra Čepelová
Dobrý den, u Vašeho pana otce jsme udělali vyjmutí údajů z naší aktivní databáze zákazníků. Protokol byl odeslán na jeho adresu.
S pozdravem Zákaznický servis PetGourmet