Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, obracím se na Vás s problémem ohledně reklamace
mobilního telefonu. Telefon byl zakoupen 15.12.2023 u firmy
imobily.eu-cz s.r.o. dále byl 28.01.2025 přijat do reklamace s vadou
obrazovky. Reklamace byla sice "ukončena" 27.2.2025 s tím že i tento
den byla expedována dopravcem. Nicméně 27.2.2025 byl pouze
vytvořen požadavek na balík u PPL a samotné převzetí balíku proběhlo
až po urgencích 3.3.2025. Následující den tedy 4.3.2025 mi sice byl
dopraven mobilní telefon avšak nebyl můj typ byl stejný, barva a stav
byl jiný, výrobní číslo telefonu také jiné aniž by to bylo kdekoli uvedeno
že došlo ke změně výrobního čísla (nicméně nesouhlasí ani barva ani
stav). Prodejce sem konfrontoval a bylo mi sděleno že došlo k záměně s
servisním středisku. Celé mi to přijde divné. Ukončená reklamace
přesně za 30dní, odeslání až po urgencích a nakonec přišlo něco jiného.
Moc nevím co mám dělat, zažádal sem zpět o kupní cenu ale bylo my to
odmítnuto že reklamace byla přeci ukončena včas.
Telefon Samsung Z flip 5
vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32, na které odkazuje i sám spotřebitel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.