Počet nahlášených stížností: | 1394 |
Z toho za letošní rok: | 36 |
Stále v řešení: | 41 |
Dobrý den, dávala jsem reklamovat telefon, na alza.
Odešlo boční tlačítko, vyjádření, nejedná se o závadu ale o mechanické poškození. To tlačítko je na mobilu, musím ho používat.
Telefon stál v tu dobu 9500,-.
Po týdnu od reklamace stejný problém, ale tlačítko zůstává zamáčklé, takže mi na displeji skáče gemini, vypnout nebo restartovat.
Potřebuji ho znova dát reklamovat, ale bojím se že po neuznane reklamaci, mi přijde stejná odpověď, a peníze mi nevrátí. Posílám vyjádření.
Jde o to že 18.3 mi končí 2 léta záruka. Moc děkuji za pomoc. Nedvědova
Vše posílám v souboru
Chtěla bych vrátit peníze. První oprava byla k ničemu, je to spíše horší.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže vadu na zboží způsobil spotřebitel, např. došlo k mechanickému poškození zboží v důsledku nesprávné manipulace se zbožím, nejedná se o výrobní vadu, a podnikatel tak může reklamaci zamítnout.
V případě, že by byla reklamace ze strany společnosti zamítnuta oprávněně, může se spotřebitel se společností dohodnout na placené opravě, pokud společnost takovou možnost nabízí. Případně může zboží nechat opravit na jiném místě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byla zaslána nabídka na mimozáruční opravu. V případě zamítnutí reklamace je tato nabídka možná, avšak i nadále platí, že zamítnutou reklamaci může spotřebitelka rozporovat. Po opravě by rozporování pravděpodobně nebylo možné.
V rámci této nabídky byly však společností uvedeny dvě ceny - 365 Kč a 3650 Kč. Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost, aby mohla na stížnost reagovat a upřesnit, která částka z nabídky platí.