Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 5 |
Objednala jsem kryt na mobil přišel mi zcela jiný kryt. Na své náklady jsem tedy odeslala zboží zpět spolu s odstoupením od smlouvy a to vše ve lhůtě do 14 dní. Bohužel peníze mi vráceny nebyly, byla mi nabídnuta výměna nebo poukaz o které jsem nestála. Jako vysvětlení uvedli, že to někdo do systému zadal jako výměna a už s tím nejde nic dělat.
Kryt na mobil
Poslala jsem odstoupení od smlouvy V zákonné lhůtě.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele Radim Fišer, Štefánikova 940/20, 674 01 Třebíč. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
daný spotřebitel neodstoupil od kupní smlouvy. Jak uvádí, byl poslán špatný model krytu a nabídnuta výměna. Zákazník kryt poslal zpět. Žádné odstoupení od smlouvy přiloženo nebylo ani e-mailově nás o tom neobeznámil. Vzhledem k tomu, že se zákazníkem byla řešena výměna. Zaevidovali jsme to jako reklamaci na výměnu krytu. Dne 13.2. v den zaslání krytu k nám zpět, byl ještě zákazníkovi sdělen dotaz "Omlouvám se moc za potíže, kolegyně opravdu poslala nechtěně špatný. Je možné prosím provést výměnu?" na tento dotaz nebylo reagováno a tak při obdržení krytu bylo řešeno jako výměna špatně zaslaného krytu, jelikož jsme jiné informace neobdrželi. Zákazník poté 2.3. nám oznámil, že chce od smlouvy odstoupit, což již bylo po lhůtě. Na základě těchto informací tak dostal nabídku výměnu zboží, či kupónu v plné hodnotě.
Odeslala jsem poštou kryt spolu s písemnou formou odstoupení od smlouvy. Bylo mi řečeno že žádné odstoupení od smlouvy nedorazilo že přišel pouze kryt. Což samozřejmě není pravda. Formulář k odstoupení od smlouvy jsem vytiskla ručně vyplnila a odeslala spolu s krytem v balíčku. Nikdy jsem nežádala o výměnu. Ihned po obdržení špatného krytu jsem kontaktovala prodejce a ten mi sdělil že pokud chci kryt vrátit musím jej na své náklady odeslat což jsem učinila.