Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Chtěla bych podat stížnost na tuto firmu z následujícího důvodu: Na začátku února jsem si na eshopu Lov duchů zakoupila zboží ve výši 890 Kč a dala jsem si, že zboží si chci vyzvednout u nich na Praze 5, jenže nakonec by vyzvednutí bylo až někde za Zličínem, takže jsem je poprosila, jestli by to nešlo opravit na doručení domů (doprava měla být za 100 Kč, ale nechali mi ji za symbolických 50 Kč). Zboží přišlo, ale vrátila jsem ho a přišla mi zaplacená částka, jenže jen 804 Kč a ne 940 Kč, kolik jsem platila dohromady i s dopravou. V příchozí platbě bylo uvedeno, že je to částka bez poštovného, ale správně bez poštovného by to mělo být 890 Kč a na dotaz ohledně upřesnění neodpovídají. Na žádost o zaslání faktury také neodpovídají. Na webových stránkách mají uvedeno, že pokud požadují náhradu za opotřebení nebo poškození zboží, mohou vrátit jen čas kupní ceny, jenže nemají upřesněno, kolik procent nebo jak vysokou částku si mohou strhnout. Též nemají uvedeno, co oni považuji za opotřebení či poškození.
Emf Detektor K2 (Čína)
Vysvětlení, proč nevrátili celou částku, protože vrácená částka neodpovídá částce bez poštovného. Navrácení zbytku částky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku a strany si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Pokud však společnost uvedla, že vrátila cenu za zboží bez poštovného a o poškození zboží se nezmínila, nemělo by dojít k ponížení ceny.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: DeadCorpse s.r.o., Na Hrázi 22, 26712 Loděnice.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.