Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V půli prosince jsme vraceli vadné zboží - registrovaná vratka dopravce. Dodnes nemáme peníze, na emaily nikdo nereaguje.
Vratka číslo 6001428154
Okamžité vrácení peněz
|
Tweet |
Jestliže podnikateli vznikla povinnost vrátit spotřebiteli finanční prostředky (ať již kvůli odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nebo v rámci reklamace, která byla uznána), musí tak učinit.
V opačném případě se z jeho strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je také možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.