Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Mému 10ti letému synovi přišla dne 20.1.2025 SMS z čísla 90345 na předplatné GamiClub.
Jelikož je ještě malý a nemá z toho rozum a nikde se nedozvěděl o účtování 99kč týdně napsal ANO a tím potvrdil službu GamiClubu. Od té doby je neoprávněně účtováno každých 7 dní 99Kč.
Neoprávněné účtování týdenních poplatků.
Tímto prosím o pomoc a žádám GamiClub o okamžité zrušení této služby, vymazání synova čísla z databáze.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Problematice neobjednaných služeb od třetích osob jsme se věnovali v článku https://www.dtest.cz/clanek-9984/neobjednane-sluzby-tretich-osob-uctovane-pres-o2.
Jestliže byla smlouva ohledně služby uzavřena, doporučujeme spotřebiteli smlouvu u poskytovatele služby vypovědět. Zároveň je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Nizozemsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz