Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Fedex mi po 2 měsících, od 6.1.25, ani po několikáté žádosti přes ty jejich formuláře na webu, stále nevrátil částku 1172,-kč za clo a DPH vrácenou celním úřadem po proclení zboží z Číny někdy na koncin října, počátkem listopadu min. roku. Maximáně po podání formuláře mi jen odpoví automaticky mailem, že se tím budou zabývat, ale pak už se nic neděje a jen mlčí.
Je možnost se s touto prosbou obrátit na vás, abych částku dostal zpět a nebo se mám radši obrátit na firmy na vymáhání pohledávek?
V příloze posílám úřední rozhodnutí o vrácení přeplatku, které mi Fedex přeposlal.
Děkuji
S pozdravem
T.Fildán
Vrácení peněz
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud se spor nepodaří vyřešit, je možné se ve věci obrátit na soud.