Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prodejně firmy ELOB systems jsme v roce 2014 zakoupili výše uvedené LED žárovky. Zhruba po roce přestali svítit. Stanovisko prodejce je, že naši reklamaci neuznává. Důvodem podle něho je, že teplota patice žárovky je při svícení 60 stupnů C a že může být pouze 50C. O této skutečnosti jsme nikdy žádnou formou nebyli informováni. Dodané zřejmě čínské žárovky byly v nepopsané a nepotištěné krabici. Nebyl žádný technický popis ani na prodejních dokladech nebyla tato podmínka uvedena. S prodejcem komunikujeme, umožnili jsme mu na místě posoudit instalaci žárovek. Prosím proto o radu jak dál v této věci co nejlépe postupovat Na kom leží důkazní břemena?
Které instituce mi případně mohou pomoci a jak se na ně obrátit?
Jejich stanovisko je, že reklamaci z výše uvedených důvodů neuznávají. Naše, že je reklamace oprávněná. Jak na to_
Děkuji za pomoc. Váš čtenář a přeplatitel. Miroslav Skácel
Litovelská 23 77900 Olomouc skacel@seznam.cz tel:602729149
Výměna zboží, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Bylo-li zboží poškozeno nesprávným použitím nebo údržbou, ale spotřebitel nebyl při koupi tohoto zboží o způsobu jeho použití a údržby informován, má nárok domáhat se náhrady škody, jelikož prodávající nesplnil svou zákonnou povinnost. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Je tedy vhodné prodávajícího vyzvat k náhradě škody, jelikož spotřebiteli nebyly poskytnuty potřebné informace pro bezpečné užívání výrobku a na základě této absence informací došlo k poškození výrobku. Nebude-li prodávající na výzvu reagovat, je vhodné vyhledat právní služby a svého práva se domáhat soudní cestou.
Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Za porušení informační povinnosti hrozí prodávajícímu pokuta za správní delikt a to až do výše 1 000 000,- Kč. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že porušil některou ze svých povinností, má možnost obrátit se s podnětem na Českou obchodní inspekci. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.