Společnost


Kaufland Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:611
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

62%
38%
Toto skore je založeno na 104 stížnostech.

#81134Podvod se slevou a naúčtování položek, které jsem nekupoval a chování paní na stížnostech

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

22 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2025, před 22 dny

Pavel Matela

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes jsem dělal v Kauflandu v Mělníku větší nákup a vzal dvě basy piv, u kterých byla velká červená cedule se slevou přes 40 procent. Při účtování na pokladně jsem si na to ale dával pozor, protože jsem už bohužel několikrát naletěl na podobné podvnodné praktiky. Naúčtována mi skutečě byla plná cena, s čímž jsem logicky nesouhlasil a dvě basy piv vrátil. Pokladní mi pivní láhve odečetla ale až doma jsem zjistil, že basy v hodnotě 200 Kč mi naúčtovala. Bydlím 10 km daleko od krámu a s paní na reklamacích v Kauflandu v Mělníku nechci mluvit, protože místo aby se omluvila nebo situaci nějak řešila, tak mne peskovala jak malého kluka, že jsem si dovolil jít s jedném tím pivem k ní, abych se jí zeptal kolik to tedy stojí. Tím mne nepřímo obvinila z případného pokusu o krádež, ale skutečnost je taková, že obchod chtěl okrást mne. Z dokladu je patrné, že byly účtovány prázdné přepravky a to pokud vím, váš obchod neprodává
Pavel Matela


Produkt

špatné účtování položky - pokus o podvod a chování aní ze stížností


Požadované řešení

Vysvětlení nebo alespoň omluva a zaslání chybně účtované částky za basy od piv v hodnotě 200 Kč na účet č. ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2025 13:36, před 16 dny

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Ke slevě, která nebyla na pokladně zohledněna:
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.

Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.

Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

K naúčtování zboží, které si spotřebitel nezakoupil:
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, aby předešli podobným problémům.

Pokud prodávající naúčtoval spotřebiteli zboží navíc, které si spotřebitel nezakoupil, má spotřebitel právo žádat po prodávajícím vydání bezdůvodného obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Spotřebitel může svůj nárok prokázat např. svědeckou výpovědí nebo kamerovým záznamem, je-li takový záznam v prodejně pořizován.

Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení.

Vznikla-li na straně prodávajícího povinnost vrátit peníze, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží zaplaceno. Jiným způsobem - např. voucherem apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.3.2025 13:52, před 16 dny

Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.