Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Od douběžně jedoucího vozidla odlétl kámen a rozbil mi čelní sklo. Řidič byl zstaven a byl vyplněn protokol o nehodě. Řidič se vším souhlasil. Ve vozidla jela přítelkyně jako svědek. Já mám vedené povinné ručení u společnosti Allianz, kde mám pojištěnou přímou likvidaci. Kontaktoval jsem pojišťovnu pro plnění škody a ta mi odmítla plnit škodu, aniž si nenechala poslat protokol o nehodě. Prakticky okamžitě zamítla plnění s tím že je připojištění pouze na střety. Po přezkoumání pojistných podmínek je uvedeno "plnění z provozu silničních vozidel" a daný případ byl takto způsoben.
Kamerový záznam z nehody není.
Vyřídit škodnou událost a vyplatit škodu
|
Tweet |
Jestliže pojišťovna odmítne vyplatit pojistné plnění a podmínky pojistného plnění byly splněny, je vhodné obrátit se přímo na pojišťovnu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se se stížností přímo na společnost Allianz pojišťovna, a.s.:
- prostřednictvím kontaktního formuláře: https://www.allianz.cz/cs_CZ/apps/napiste-nam.html
- e-mailem: stiznosti@allianz.cz,
- telefonicky: +420 241 170 000,
- příp. poštou: Ke Štvanici 656/3, Praha 8, 186 00.
Pokud se spor s pojišťovnou nepodaří vyřešit, může spotřebitel využít mimousoudního řešení sporů.
U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou v rámci mimosoudního řešení sporů obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekci. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.