Společnost


Tomtop security s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#8114Nevrácené peníze za vrácené zboží do 14 dnů s odstoupením od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.10.2015, před 9 lety

Dušan Forro

Znění stížnosti

5.8.2015 jsem učinil na www.LampionyStesti.eu objednávku s expresní dopravou do druhého pracovního dne-celková dobírka 2803,-Kč. Zboží jsem obdržel 11.8. a odesilatel byl Tom.Top Sekurity US poste restante Brno. Faktura nebyla přiložena ani následně zaslána, proto jsem si ji musel vyžádat. Dle faktury byl dodavatel Tom Top Security, s.r.o.Jaurisova 515/4 Praha 140 00. 20.8.2015 jsem komplet zboží s fakturou a dopisem s žádostí na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a číslem účtu pro vrácení zaplacené částky odeslal na adresu z faktury. Několikrát jsem napsal email ohledně odstoupení od smlouvy, ale vše zůstalo bez odezvy. Na Track & Trace bylo vidět, jak zásilka dorazila do Prahy, potom byla přeposlána do Brna a tam teprve 18.9.2015 převzata. V obchodních podmínkách prodejce je stanoveno, že peníze vrátí do 30 dnů od převzetí vráceného zboží, což se nestalo, proto jsem požádal o zjednání nápravy. Dostalo se mi odpovědi, že moje reklamace je vyřízená mohu si odebrat zboží. Ještě jednou jsem je upozornil, že požaduji odstoupení od smlouvy, ale toto opět zůstalo bez odezvy


Požadované řešení

Požaduji, aby dodavatel plnil své obchodní podmínky:

PRODEJCE VYPLATÍ KUPUJÍCÍMU PŘEVODEM NA ÚČET NEBO SLOŽENKOU
NA ADRESU CENU ZBOŽÍ VČ. PŘEPRAVNÉHO, A TO NEJPOZDĚJI DO 30TI
DNŮ OD DATA PŘIJETÍ
ZBOŽÍ ZPĚT NA SKLAD.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2015 11:20, před 9 lety

Jelikož byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy.

Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel má ale právo posečkat do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.

Bylo-li tedy odstoupeno od smlouvy, má prodávající povinnost peněžní prostředky vrátit. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitel by měl v takovém případě společnost vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží, nejlépe písemně na doručenku a ponechat si kopii výzvy pro případný soudní spor.

Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.

Před případným soudním sporem je vhodné zaslat podnikateli předžalobní výzvu, pokud by spotřebitel takto neučinil, neměl by právo na náhradu nákladů soudního řízení. Jestliže prodávající nereaguje ani na předžalobní výzvu, je třeba nárok uplatnit soudně podáním platebního rozkazu. Vhodné je zastoupení advokátem. V případě, že by spotřebitel měl ve věci úspěch, náležela by mu náhrada nutných nákladů. Seznam advokátů je na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 20:26, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.