Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 17 stížnostech.

#81148Měsíc trvající zpoždění zásilky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2025, před 5 dny

Tomáš Pavlík

Znění stížnosti

Před 3 týdny jsem si objednal produkt, který mi stále nebyl dodán. Kontaktoval jsem již mnohokrát zákaznickou podporu i telefonicky i přes mail, kdy jsem byl již několikrát ujištěn, že produkt už už dorazí. Čekám již 3 týdny a stále nedorazilo nic. Nebylo mi ani potvrzeno zda produkt vůbec dorazí a zda vůbec existuje. Poslední informace je, že vyrazil do centrálního skladu a dál již nikdo nic neví.

V průběhu mnoha konverzací přes mail a telefon jsem byl vždy lehce odbyt s informací, že se jistě na objednávce pracuje a že se vše vyřeší. Jistě chápete, mé zklamání, protože se zatím nevyřešilo vůbec nic. Jsem ochoten akceptovat zpoždění, které je odůvodněné, které je mi vysvětleno a je mi předán termín, kdy bude zásilka k vyzvednutí. Toto neustálé odkládání bez jakékoliv informace je poměrně neprofesionální.

Po několikátém mailu mi byla poskytnuta 100,- sleva k objednávce (znovu bohužel bez jakékoliv jistoty o zboží). Považuji to za to nejmenší gesto byť uznávám aspoň něco.


Produkt

Apple iPhone 15 Pro 128GB přírodní titan (***)


Požadované řešení

Rád bych věděl termín dodání. Rád bych byl informován o tomto stavu dopředu nikoliv vždy v den předpokládaného dodání. Znovu opakuji problém není, že stále čekám problémem je fakt, že mi nikdo nepotvrdil existenci produktu a zároveň komunikace všech, kteří jsou v tomto problému zapojeni. Jedině kvituji zaměstnance pobočky ve Futuru v Hradci Králové, kteří mi sice moc informací nedali, nicméně byli aspoň slušní.

Zkoušel jsem i možnost externího přepravce, kterou bych také klidně využil pokud je problém s dovozem. Bohužel mi bylo vše razantně rozmluveno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2025 14:19, včera

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.