Počet nahlášených stížností: | 223 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Koupila jsem si v kamenné prodejně CCC obuv. Ty jsem reklamovala zasláním na jejich reklamační adresu na webu. Prodejnu ve které jsem boty kupovala mám si 80km daleko (nejbližší prodejnu asi 40km) proto jsem zasílala. O jejím přijetí mě nikdo neinformoval a ani následném vyřízení. Když uplynulo 30 dní a já je chtěla kontaktovat co je s mojí reklamací zjistila jsem, že mi přišli peníze (tedy byla uznaná). Chtěla jsem po nich proplatit poštovné, ale tvrdí mi: Co bylo koupené v prodejně tam musí být i reklamováno. Prý jsem to vůbec neměla posílat. Stále mi tvrdí, že to byla chyba a nemělo to být takto řešeno. Podle mě mám využít úspornější variantu řešení reklamace což bylo odeslání, protože bych projela víc než za co jsem to poslala.
Proplatit dopravu
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
V popsaném případě byla reklamace uznána a vyřešena odstoupením od smlouvy, neboť byly spotřebiteli vráceny finanční prostředky.
K proplacení poštovného:
Reklamace musí být pro spotřebitele vyřízena bezplatně, a pokud prodávající reklamaci uzná, má spotřebitel také dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.