Počet nahlášených stížností: | 135 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den,
Bohužel mám velmi nepříjemnou zkušenost z prodejny XXLutz Hradec Králové. Konkrétně a jmenovitě s Paní ZI.
Popis situace:
Vybírali jsme postel pro dceru, rekonstruujeme pokojíček. Na této prodejně jsme si jednu postel vyhlídli, ale nebyli jsme si 100% jisti. Tak jsem se s paní Z domluvili, že smlouvu sepíšeme a když jí dám do večera vědět, že jsme našli něco jiného, že objednávku stornuje a že se ani nepropíše do systému. Ptala jsem se jí ještě pro jistotu, jestli to tak opravdu jde udělat a objednávku bez čehokoliv stornovat, odpověď byla že ano. Ano k mojí vlastní smůle , s důvěřou k dané osobě jsem smlouvu podepsala. Mám sms komunikaci o stornu objednávky z téhož dne s potvrzením storna ze strany p. Z. Po tomto potvrzení jsem smlouvu vyhodila.A věc brala za uzavřenou . Ale dne 9.3 mi přišla na e-mail urgence platby této objednávky . Volala jsem na infolinku a bylo mi řečeno , že storno ne jenomže neproběhlo, ale že budu muset uhradit 25% objednávky. Což bude činit v tomto případě 5000 Kč. Prosím o pomoc v této věci. Ráda bych se vyhla placení peněz za nic (za vlastní hloupost, ano). Ráda bych zároveň ochránila i ostatní zákazníky , kteří by naivně uvěřili tak jako já. Chci věřit , že ještě pořád žijeme ve světě, kde lidské slovo a slib mají váhu. Zejména na pobočce velké sítě prodejen. Nechci se dožít toho, že už člověk opravdu nikdy nikde nemůže nikomu věřit a automaticky musí vše vyhodnocovat jako past.
Přílohy:
1.Sms požadavek na storno, paní mi na sebe dala soukromé číslo
2. Urgence platby
3. Správa , kterou jsem psala do XXL lutz, zatím bez odpovědi.
Děkuji předem za pomoc. S pozdravem.
Opatrná Kristína
Nákup postele
Storno bez poplatku
|
Tweet |
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že objednávku bude moci bez poplatku stornovat, neměla by společnost žádat zaplacení smluvní pokuty ve výši 25 %.
Spotřebitel může umožnění stornování prokázat mimo jiné komunikací s prodejkyní.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.