Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den. Můj bratr kupoval letenky pro dvě osoby na trase Praha - Řím a zpět. Pro cestu zpět 1.4.2025 společnost Wizz Air zrušila večerní let s odletem 20:25 a nabídla let tentýž den ráno s odletem 6:40, popř. zrušení letu. Protože v ten okamžik nebyla jiná možnost, jak se letecky dopravit v daný den bez přestupu (a z letiště Fiumicino) zpět do Prahy, souhlasil s touto změnou. Negativem je časný odlet, problém dostat se tak brzo na letiště a samozřejmě ztracený celý den pobytu v Římě. Další problém, který letecká společnost vůbec neřešila, je cena letenky zpět, která byla v době pořízení cca dvojnásobná za večerní odlet, oproti letu rannímu (zaplaceno za dvě osoby za let Řím - Praha 3158 Kč, ještě dnes se ranní let Řím - Praha prodává za 1801 Kč pro dvě osoby). Děkuji
vrácení rozdílu ceny letenky
|
Tweet |
Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.
Podle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo.
Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 tohoto nařízení, kde je uvedeno, že cestující má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky, přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst.
V tomto případě byla zvolena možnost přesměrování za srovnatelných podmínek a při nejbližší příležitosti.
Formulář stížnosti, který spotřebitel může vyplnit a zaslat danému zprostředkovateli lze nalézt na stránkách Úřadu pro civilní letectví (zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/).
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu v zemi sídla společnosti (v tomto případě v Maďarsku).