Počet nahlášených stížností: | 1402 |
Z toho za letošní rok: | 44 |
Stále v řešení: | 39 |
Uvádění klamavých skutečností u objednávaného zboží ( doručení do rána ) opakované odložení doručení. Sám pro to nemohu dělat nic jelikož jsem zaplatil dopředu , kdybych tohle věděl objednávám jinde !!! A taky tohle je poslední objednávka u Alza.cz
Do půlnoci objednáš do rána máš obj 540099426
Přestat obelhávat zákazníky !!!
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Mimo výše uvedené platí, že pokud je prodávající v prodlení s dodáním zboží, jedná se o porušení smluvní povinnosti. V takovém případě by spotřebitel mohl žádat slevu z kupní ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,děkuji společnosti dTest za vyjádření.Vždy se snažíme objednávky doručovat co nejrychleji, ideálně v den, který je zákazníkovi zobrazen při vytváření objednávky. Jak však uvádíme v našich obchodních podmínkách, předpokládaný čas doručení se může změnit v závislosti na aktuálních logistických možnostech, a to jak na straně Alzy, tak našich dopravců.Mrzí nás, že doručení objednávky neproběhlo dle původně uvedeného předpokládaného termínu. Dle informací v našem systému došlo ke zpoždění o dva dny z důvodu přetížené kapacity AlzaBoxu.Děkuji za spolupráci. S pozdravem Adéla, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti reagovat, případně stížnost uzavřít.
Vážená redakce dTestu,
děkuji za možnost reagovat na vyjádření společnosti Alza.cz. Společnost sice uznala, že došlo ke zpoždění doručení objednávky, ale nevysvětlila dostatečně důvody tohoto zpoždění. Navíc, dle mého názoru, pouhé odkázání na přetíženou kapacitu AlzaBoxu není dostatečným vysvětlením pro opakované posunutí termínů doručení.
Chci zdůraznit, že nejde o ojedinělý případ, ale o opakovanou zkušenost s objednávkami u Alza.cz. Opakovaně jsem zaznamenal posunutí termínů doručení oproti původně uvedenému termínu. To mě vede k domněnce, že společnost Alza.cz systematicky nenabízí reálné termíny doručení a tím klame zákazníky. Konkrétně služba "Do půlnoci objednáš, do rána máš" není v praxi často dodržena.
Jako zákazník jsem měl právo očekávat, že objednávka bude doručena v původně uvedeném termínu. Žádám společnost Alza.cz o konkrétní kroky, které učiní, aby se podobné situace v budoucnu neopakovaly a aby nabídka služeb odpovídala realitě.
Děkuji za Vaši pozornost.
S pozdravem,
Marek ŠildBerger
Dobrý den, děkuji za zprávu. Jak uvedla kolegyně, v rámci zmíněné objednávky došlo ke zpoždění z důvodu přetížené kapacity AlzaBoxu. V rámci naší společnosti se snažíme neustále zlepšovat naše dosavadní služby a procesy. S pozdravem Eliška, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Společnost sama by měla mít zájem na zlepšování kvality služeb, což může zahrnovat i lepší odhad možného doručení zboží. V některých případech však toto není možné předvídat (právě například u některých přeplnění boxů). Jestliže se posunutí doby skutečného doručení oproti doby deklarovaného doručení děje běžně, přičemž společnost na toto doručení láká spotřebitele, může se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem.
Jelikož se společnost ke konkrétnímu případu vyjádřila a nepředpokládáme, že by zveřejnila konkrétní kroky, které se pro zlepšení služeb zákazníkům pokusí učinit, jsme nuceni stížnost uzavřít.