Společnost


Superbalik s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81174Zaplacené, ale nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2025, před 2 dny

Tomáš Pelc

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 7.12.2024 jsem na eshopu www.superbalik.cz objednal "VIP amazon mystery box" za 2990,-, a obratem jej převodem zaplatil. Od té doby jsem nedostal žádné potvrzení o zaplacení nebo odeslání mojí objednávky. Na email eshop nereaguje, kontaktní tel. číslo uvedeno nemají. Po shlédnutí velmi negativních recenzí na tento eshop usuzuji, že se jedná o podvod. Eshop jsem kontaktoval 13.12. přes jejich kontaktní formulář - bez odezvy, bez potvrzení o zaslání dotazu. Dále jsem 17.12. odeslal na eshop email s dotazem ohledně dodávky zboží, opět bez reakce. V příloze zasílám potvrzení objednávky z eshopu, můj email dotaz ze 17.12. a výpis z účtu Partners banky ohledně platby za objednávku.
Poté jsem 19.12. kontaktoval moji banku "Partners" se žádostí o "chargeback" provedené platby - viz vyplněný formulář v příloze. Byl jsem s podporou banky průběžně v kontaktu, ale nakonec jsem obdržel výsledné negativní stanovisko, cituji:

"Vážený pane Pelci,
bohužel Vám musíme sdělit, že i přes naši opakovanou snahu se nám nepodařilo získat informace z banky příjemce platby, kdo je tím příjemce byl. Protože se nejednalo o platbu kartou, kde by přicházelo v úvahu Vámi navrhované řešení "chargeback", nýbrž o tzv. hladkou platbu, jsme odkázáni na spolupráci či nespolupráci banky příjemce. To je individuální, v tomto případě banka příjemce bohužel nespolupracuje a my nemáme žádné prostředky na to, abychom jí ke spolupráci donutili. Vypadá to, jak sám uvádíte, že jste se stal obětí podvodu. V tuto chvíli Vám aktuálně nemůžeme pomoci jinak, než Vám doporučit obrátit se na Policii ČR, aby celou věc přešetřila. My jsme pochopitelně připraveni jí poskytnout veškerou součinnost.
Přejeme Vám vše dobré a zůstáváme s pozdravem.
Vaše Partners Banka, a.s."

Můžete mi prosím poradit, jak dále postupovat a zda kontaktovat Policii ČR?
Díky za pomoc,
s pozdravem
Tomáš Pelc
***


Produkt

"VIP amazon mystery box" za 2990,-


Požadované řešení

Vrácení zaplacené sumy 2990,- Kč na můj bankovní účet ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2025 11:23, před 7 hodinami

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: Superbalik s.r.o., Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Spotřebitel se může s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci. Pokud se spotřebitel domnívá, že došlo k trestnému činu, může se také obrátit na orgány činné v trestním řízení (např. Policii ČR).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.