Společnost


sale.dopexsnow.com

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81195Nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2025, před 3 dny

Lucie Sasinová

Znění stížnosti

Stížnost na e-shop DOPE sale.dopexsnow.com z adresy 8989 Bd de l'Acadie, Montreal, QC H4N 3K1, Kanada. Dne 11.1.2025 jsem u tohoto e-shopu provedla objednávku číslo *** na částku $92.58. Dle informací poskytnutých prodejcem měla být zásilka odeslána na mou adresu ***, avšak nikdy mi nebyla doručena. Dále jsem byla informována Českou poštou, že zásilka byla doručena, ale v jejich systému neexistují žádné důkazy o tom, že by zásilka byla předána na mé adrese, což lze doložit přiloženými dokumenty ze sledovacího systému.

Mám podezření, že se jedná o podvodný e-shop, neboť od doby objednávky jsem se pokoušela s e-shopem komunikovat prostřednictvím emailu, ale bez jakékoli odezvy. Rovněž mám výhrady k postupu České pošty, která tvrdí, že zásilka byla doručena, avšak nedokáže poskytnout žádný konkrétní důkaz o doručení zásilky na moji adresu.

Prošetření činnosti e-shopu DOPE sale.dopexsnow.com z adresy 8989 Bd de l'Acadie, Montreal, QC H4N 3K1, Kanada a ověření, zda jeho praktiky nejsou v rozporu s právními normami České republiky.
Prošetření postupů České pošty v mé kauze a zjednání nápravy, pokud se prokáže pochybení.
Přikládám kopie všech dokumentů a komunikace s e-shopem a Českou poštou, které podporují moji stížnost.

Lucie Sasinová


Produkt

Zimní bundy


Požadované řešení

Požaduji navrácení částky, kterou jsem za zboží zaplatila, což je $92.58 nebo znovu zaslání objednaného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2025 11:44, před 7 hodinami

Vzhledem k tomu, že obchodní podmínky na e-shopu sale.dopexsnow.com jsou neúplné (jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu), tak nevíme, vůči komu může spotřebitel svá práva uplatňovat.

Za včasné doručení zboží je odpovědný prodávající, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je možné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis je možné zaslat na adresu: 8989 Bd de l'Acadie, Montreal, QC H4N 3K1, Kanada.

Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět.

Vzhledem k tomu, že se pravděposobně jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Kanadě), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.