Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2015 v novostavbě našeho RD v Ořechově u Brna provedla společnost Podlahy a interiéry Přerov dodávku a pokládku bambusových podlah. Za dodavatele s námi jednal pan K. B., tel. 604701830. Na konci února 2015 jsme zpozorovali deformaci (zvlnění, vystříškování) parket v několika částech domu, ihned jsme to dodavateli oznámili. 10.3.2015 provedl zhotovitel i se zástupcem dodavatele bambusu do ČR u nás prohlídku a měření podlah. Schůzky se zúčastnil i technický dozor naší stavby. Jako příčinu vystříškování podlah stanovili zvýšenou vlhkost lamel, relativní vlhkost místností byla v pořádku. Toto stanovisko máme v emailu, pokládáme jej za uznání reklamace, jiný protokol nám společnost nevystavila. K přebroušení nebo výměně podlah dodavatel nechtěl přistoupit ihned, ale až po stabilizaci stavu (uvedeno květen/duben). Po četných urgencích provedl dodavatel další prohlídku a měření až 11.9.2015. Souhrnnou zprávu s výsledky mi zaslal emailem 8.10., spolu s posudkem znalce, který již s půlročním odstupem nemůže příčinu jednoznačně určit. Předpokládá, že šlo o zvýšenou relativní vlhkost místností. Dodavatel požaduje za opravu podlah úhradu režijních nákladů. 9.10. jsem telefonicky dodavatele informovala, že náklady nést nehodláme a požadujeme opravu v rámci záruky. Dle jeho požadavku jsem své stanovisko poslala emailem 10.10. Od té doby se mnou společnost přestala komunikovat, žádné odpovědi na emaily, neberou mi telefonáty.
Bambusová podlaha Mramor přírodní - Affinis, Rozměr lamely: 915 x 96 x 12 mm Povrchová úprava: vícevrstvý lak Konstrukce: kompaktní - bambusové štěpiny s pryskyřičným pojivem. Pokládka: celoplošným lepením. http://www.kvalitnepodlahy.cz/zbozi/bambusove-podlahy/masivni-O329/bambusova-podlaha-mramor-prirodni-affinis-Z306.html
Požadujeme uvedení podlah do bezvadného stavu, bez defektů, na náklady dodavatele v rámci záruky. Pokud dodavatel z časových či jiných důvodů opravu provést nemůže, nabízíme najít si jinou odbornou podlahářskou firmu, která by opravu provedla a účtovala ji přímo k tíži společnosti Podlahy a Interiéry Přerov.
|
Tweet |
Dodal-li zhotovitel díla také materiál k jeho provedení, ručí za tento materiál jako by byl prodávající. V takovém případě odpovídá spotřebiteli, že věc nemá vady (má tedy vlastnosti, které byly ujednány v kupní smlouvě nebo které se dají od věci očekávat) a musí jej řádně informovat o nebezpečí, které vyplývá z jejího nesprávného použití nebo údržby. Prodávající se své informační povinnosti nemůže zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel.
Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat nápravu v podobě opravy věci, není-li to možné, má možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Dobrý den,
velice nás mrzí aktuální stav a postoj paní Antalové v řešení této komplikace a věříme, že záležitost dospěje k brzkému uspokojivému konci. Nicméně:
Před termínem realizace bylo v novostavbě paní Antalové provedeno měření vlhkosti, zda jsou podmínky příznivé pro pokládku podlahové krytiny. Měření však prokázalo vysoké hodnoty vlhkosti v objektu a termín montáže musel být z důvodu nezpůsobilosti místa posunut. Po týdenní nucené pauze bylo opětovně provedeno měření vlhkosti, kdy bylo dosaženo zbytkové vlhkosti podkladu, anhydritu, pod 0,3% CM, což odpovídá požadavkům ČSN 49 2120, a bylo možné započít s montáží. Instalace proběhla bez komplikací, se zákaznicí byl sepsán předávací protokol, následně byly zaslány podklady k řádnému užívání krytiny. Paní Antalová byla informována, aby byly dodrženy hodnoty vlhkosti vzduchu v předepsaném rozmezí.Po určitě době nás zákaznice kontaktovala s tím, že došlo k deformaci podlah. Proběhlo měření relativní vlhkosti, které ukázalo značně převyšující horní doporučenou hranici 60 %. Zákaznice byla informována o nutnosti snížení těchto hodnot. V místě je instalována bambusová podlaha. Dřevo je přírodní materiál a jeho přirozenou vlastností je reakce na přítomnost či nepřítomnost vody. Při dlouhodobě zvýšených hodnotách vlhkosti dřevo tuto vlhkost absorbuje a zvětšuje svůj objem, čímž může dojít k deformaci podlahových prvků. Nutno uvést, že pro dřevo obecně je hodnota relativní vlhkosti 60 % již zvýšená.
Pro objektivní stanovení příčiny deformací materiálu byli na místo realizace pozváni osoby znalé. Zástupce výrobce podlah, znalec v oboru dřevozpracování se specializací mj. na podlahy, zástupce vedoucího stavby. Výsledkem byla vždy vysoká relativní vlhkost vzduchu. Dodaný materiál je bez vad, technologie a postup při montáži dodrženy bez výhrad. Od samotné paní Antalové máme písemný doklad, kde uznává, že naměřená vlhkost 78 % (!!; měřeno přístrojem zákaznice) je opravdu vysoká a kdy zvažuje pořízení odvlhčovače vzduchu.
Opravu deformovaných lamel nebylo možné provést, dokud nebudou dodrženy podmínky pro řádné užívání krytiny. Z citace posudku znalce: „Před provedením opravy je třeba docílit prostorovou relativní vlhkosti vzduchu kolem 50 %. Při r.v.v. přes 60 % se vady mohou opakovat“. Pozvání znalce a zpracování posudku bylo provedeno na náklady firmy.
Aby byla vyloučena možnost zdroje vlhkosti v podkladu, kdy by došlo k nahromadění vlhkosti v prostoru pod parketami a ke změknutí anhydritového potěru, v důsledku čehož by se parkety oddělily od podkladu (což však nenastalo), byla provedena sonda do podkladu. Část podlahy byla stržena (krytina je celoplošně přilepená k podkladu), bylo provedeno přesné měření zbytkové vlhkosti podkladu s naměřenou hodnotou 0,2% CM. Zde hodnoty odpovídaly normě, podklad drží, lepidlo zcela plní svou funkci. Podlaha byla opětovně položena novými lamelami. Tento úkon byl proveden na náklady firmy.
Vlivem nedodržení podmínek řádného užívání, vystavení materiálu dlouhodobé vysoké relativní vlhkosti vzduchu, došlo k absorpci vlhkosti do lamel a jejich následné deformaci.
Opravu podlahy jsme připraveni provést, bohužel však dle výše uvedeného, na náklady k tíži investora.
Děkuji. Březina
Ve velkém údivu čtu vyjádření firmy.
O hodnotách vlhkosti podkladu před pokládkou se mnou p. Březina mluvil v tom smyslu, že po týdenním odkladu je již v pořádku. O hodnotě relativní vlhkosti místnosti se však nezmínil, mám pochybnosti, zda si ji firma vůbec měřila. Poukazuji na to, že před položením podlahy byly již v domě hotovy veškeré mokré procesy, takže relativní vlhkost se nemohla od té doby výrazně změnit.
Podklady o užívání krytiny mi byly emailem zaslány až po té, co jsem deformaci podlahy nahlásila. Reklamovala jsem stav na konci února 2015, měsíc po pokládce. Pokyny k údržbě mi byly zaslány 5.3.2015. Velice snadno je toto vše zdokumentované v naší vzájemné emailové komunikaci. Také v mailu od p. Březiny mám potvrzeny hodnoty, které svými odbornými měřidly v domě naměřili. V jedné místnosti to bylo 50%, ve druhé do 54%. Cituji závěr prohlídky, který p. Březina zaslal mailem:"Příčinou vzniku defektů je zvýšená vlhkost lamel." Jako svědka z jednání mohu přizvat i technického dozorce stavby.
Znalec v domě nikdy nebyl. Svůj posudek založil na informacích od společnosti Podlahy a interiéry (nevím, jaké informace mu poskytli) a výsledcích sondy, provedené v září. Tu provedl p. Březina spolu s jedním zaměstnancem, který krytinu pokládal. Odkryli cca 20 x 40cm, v rohu místnosti, kde žádná deformace bambusu patrná není. Znalec ve svém posudku poukazuje na to, že s půlročním odstupem nelze objektivně posoudit míru podílu zbytkové vlhkosti podkladu vs. relativní vlhkosti na vzniklou vadu. Ani za jednu z variant nenesu zodpovědnost já. Ať už byla v době pokládky vysoká vlhkost podkladu nebo relativní vlhkost místností, neměli krytinu, která je na tyto ukazatele citlivá, pokládat. Realizaci jsme svěřili odborné firmě, kterou jsme pokládali za odborníky v oboru.
Jako pozitivum nyní beru fakt, že se společnost rozhodla reagovat na můj podnět dříve než před soudem. Nechápu, proč preferuje způsob veřejných odpovědí před přímou komunikací, ale nijak se tomu nebráním, mou prioritou je vyřešení problému.
Jitka Antalová
Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.