Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:386
Z toho za letošní rok:16
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#81203Nedodané zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2025, před 3 dny

Lenka Krausová

Znění stížnosti

21.2. jsem si objednala na e-shopu okay pohovku, ihned jsem zaplatila, včetně celkem nákladné dopravy s vynesením a členství okay. 24.2. jsem obdržela daňový doklad a potvrzení o přijetí platby, od té doby ticho po pěšině. Všechna možná telefonní čísla vypípávají, nelze se dovolat. Zkoušela jsem kontakt mailem, jenže žádný není dostupný, již dvakrát jsem vznesla dotaz přes kontaktní formulář na webu, vše bez odezvy, peníze mi nikdo nevrátil. Poslední 2 dny čtu zprávy o vstupu společnosti do insolvence. Nevím si nyní rady jak postupovat, pohovka jistě musí fyzicky existovat, případně chci své peníze zpátky. Jinak na e-shopu jsem objednávala poslední kus, měla jsem ji vyhlídlou dlouhou, moje známá ji tam kupovala a na základě osobní zkušenosti jsem si chtěla koupit stejnou. Dnes když se na e-shop podívám jsou tam dostupné 3 kusy této sedačky, dokonce ještě o asi 2 tisíce levněji než jsem zaplatila já.


Produkt

Rohová sedačka rozkládací Alta pravý roh zelená


Požadované řešení

vrátit peníze/dodat zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2025 13:45, před 5 hodinami

Obecně ke stížnosti:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Ke společnosti OKAY s.r.o.:
Dne 10. 3. 2025 byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti společnosti OKAY s.r.o.

Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku, které ještě v tomto případě vydáno nebylo. K přihláškám, které budou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují.

Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem. Přihlášky a jejich přílohy ve dvojím vyhotovení se podávají u Krajského soudu v Brně.

Formulář přihlášky pohledávky i se vzorem a pokyny nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR.

Informace k insolvenčnímu řízení nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=2E8D3BA14E33F1B6E06333F21FAC8A07.

Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.