Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupil jsem zde budík s teploměrem,
zaslán již vadný (nefunkční teploměr), za 128,- Kč.
Po obdržení jsem po zjištění vady neprodleně řešil zaslání zpět
a požadoval vrácení kupní ceny. Vracel jsem pět věcí ze třech zásilek.
„Karel“ mi poslal kód s názvem „reklamační asistent“ pro poslání zpět Zásilkovnou.
Po využití nabízeného kódu k zaslání vadných věcí zpět jsem přibalil i vadný budík.
Na účtu mi nakonec přistálo po několika mailech nechutného dohadování jen 28,- Kč.
Takže „Karel“ si budík za mnou zaplacených 128,- Kč ponechal za jím vrácených 28,- Kč.
Prošel jsem martiriem balení, odeslání, posílání mnoha mailů s fotkami vady,
tisku průvodky na vrácení a nakonec přes mé protesty i odečtenou
100 korunou za dopravu zpět.
Nutno přičíst k prodělku nakonec i poštovné za objednávku Balíkovnou 69,- Kč.
V součtu výsledek mínus 169,- Kč a budík nemám žádný, ani tedy ten vadný, nemám nic...
Byl tedy odeslán zpět s vratným kódem obdrženým od „Karla“ v balení s celkem pěti vratkami vadného zboží ze třech zásilek abych „Karlovi“ ušetřil jeho náklady.
S odečtením 100,- Kč jsem opakovaně několikrát vyjádřil nesouhlas a uváděl povinnost prodejce uhradit zpětné náklady v případě vady věci nebo reklamace.
Po vyjádření opakovaného nesouhlasu již přestal komunikovat
a případ jednostranně ukončil, pro něj vyřešeno.
Odesláno zpět bylo obratem, jen co to bylo možné.
Do vratky jsem neuvedl proč zboží vracím ale v průvodce stažené na stránkách firmy
zde ani není pro tento údaj místo.
Důvod vrácení byl sdělen obratem „Karlovi“ v korespondenci kolem reklamace.
Prý jsem to měl oznámit předem a má to v obchodních podmínkách.
Dle recenzí které je možné na netu najít není přístup „Karla“ který popisuji ojedinělý.
Koupíte vadné zboží nebo reklamujete a z refundace je odečteno 100,-Kč i když je
zprvu vratný kód nabízen bez podmínek a zdánlivě velkoryse zdarma.
K odečtu 100,- Kč došlo až následně, když už bylo odesláno zboží zpět
a reklamace je „Karlem“ řešena a čekáte na vrácení peněz.
Poslední dvě refundace byly vráceny až za 4 týdny,
100,- Kč i přes opakovaný nesouhlas dodnes nemám.
Objednávka 970795643 ze dne 6.1.2025 na jméno Karel Pilz
Vrácení neoprávněně stržených nákladů na dopravu vadné věci zpět ve výši 100,- Kč
|
Tweet |
Podle § 555 občanského zákoníku platí, že se právní jednání posuzuje podle svého obsahu. Pokud tedy bylo z komunikace jasné, že spotřebitel požaduje vrácení finančních prostředků, jednalo by se pravděpodobně o odstoupení od smlouvy nikoliv o reklamaci.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší od počátku a strany si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den. Již jsme se k danému případu vyjádřili a vše jsme přesně vysvětlili. Kopírujeme proto zde naše vyjádření:
Produkt Budík TFA Dostmann 60.2553.02 Lumio Plus jsem přijal v zásilce spolu s případem 202463748, ve kterém jsme řešili reklamaci 2 produktů z jiné objednávky a ve kterém jsem Vám zaslal zpětný štítek pro zaslání zboží zpět na můj sklad.
V balíku byla průvodka, ve které byl uveden budík z tohoto případu, avšak bez udání důvodu, proč mi produkt zasíláte zpět bez předchozího oznámení.
Vrátit zboží bez udání důvodu lze pouze v rámci odstoupení od kupní smlouvy.
Při odstoupení od kupní smlouvy nese náklady na vrácení zboží zákazník.
Dle obchodních podmínek je má zpětná přeprava pro vrácení zboží v rámci odstoupení od kupní smlouvy zpoplatněna částkou 100 Kč.
Dobrý den,
Vaše vysvětlení jsou jen pouhé, tradičně Vámi používané, floskule.
Lhal jste že jsem důvod neuvedl. Bylo to opakovaně sděleno.
Na mnou vytisknutém Vašem zpětném listu není pro uvedení důvodu ani místo.
Důvod sdělen opakovaně mailem.
Jisté je, že jsem obdržel výrobek s vadou za 129,- Kč a obdržel po vrácení 29,- Kč,
+ nepočítám náklady na dopravu ke mně.
Pro Vás asi ne, ale pro mne jasný prodělek na kterém jsem nenesl vinu.
Řešil jsem dále výdaje za tisk, balení, cestu na poštu, řešení vratky atd.
Zaslali jste vadnou věc a zkasírovali stovku za vrácení,
celkem jednoduchý business plán...
Budík je tedy nabízen znova jako Karlem "ještě nevyzkoušený"
a čeká na dalšího hejla nebo je zlikvidován ?
Posílal jsem cca 50% vadných věci zpět ze třech zásilek.
Skončil jsem tedy zcela bez výrobku ale o něco chudší, toť jediná moje jistota.
Jen jsem si objednal zboží a čekal že bude plně funkční, tak pardon, omlouvám se...
K. Kaštánek
( na rozdíl od Vás jsem se podepsal pane/paní "Karle" tedy pokud to nepíše AI ).
Dobrý den. Pokud nejste s nákupy u nás spokojen, doporučujeme nakupovat jinde nové zboží a za plnou cenu. Děkujeme za pochopení.
Dobrý den,
doporučení netřeba, již jsem se tak zařídil.
Otázka je co to je ta "plná cena". U Vás je tedy nějaká "neplná"?
Nic takového není, je to jen nabídka a poptávka.
Nic to nemění na tom, že jsem zakoupil u Vás výrobek který nebyl plně funkční.
Po vrácení jsem obdržel o 100,- Kč méně než stál. Nic více a nic méně.
Důvod jsem uvedl a již z povahy Vašeho obchodu nelze výrobek vyměnit za jiný.
Lze pouze věc vrátit oproti platbě dle zákona 89/2012 Sb.
K. Kaštánek
( na rozdíl od Vás jsem se podepsal pane/paní "Karle" tedy pokud to nepíše AI ).
Dobrý den. Děkujeme za vaše doplnění.
Hodnocení:
Komentář: K vytvoření si názoru na "Karla" stačí přečíst průběh této korespondence.