Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:386
Z toho za letošní rok:16
Stále v řešení:17
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#81209Neuhrazená uznaná reklamace (vrácení peněz na účet za nefunkční zboží).

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2025, před 3 dny

josef bures

Znění stížnosti

Dne 16.1.2025 jsem byl na prodejně OKAY s.r.o. (Letiště 947/7, 627 00 Tuřany) reklamovat zboží (EA-kráječ ETA20949000), které jsem původně zakoupil dne 1.8.2023.
18.2.2025 jsem odbržel mailovou informaci ohledně uznání reklamace s požadavkem na zaslání čísla účtu, na který mě měl prodejce vrátit částku 2.499 CZK.
Dne 19.2.2025 jsem posílal číslo účtu pro navrácení peněz.

Prodejce přestal komunikovat a na mé opakované maily nikdo nereagoval. Dne 9.3.2025 jsem jel znovu opakovaně na prodejnu a tam mi pracovníci oznámili, že na maily už prostě neodpovídají je jim vše jedno, protože společnost končí.
Po nějaké době mě zaměstnanci informovali, že 6.3. poslali účetní společnosti potvrzující informaci, aby peníze uhradila.
Zkoušel jsem se dovolat na telefoní číslo paní účetní, které je na webových stránkách a telefon nikdo nezvedá.

Dnes to je 55 dní od reklamace zboží a peníze na účtě nemám.
Společnost dle informací z tisku na sebe podala insolvenční návrh, ale všechny závazky zákazníkům údajně plní. Tuto informaci rozhodně nemohu potvrdit.
Budu rád za Vaši radu, jak mám dál postupovat.

Díky Bureš


Produkt

Nefunkční EA-kráječ ETA20949000. Porucha vypínače.


Požadované řešení

Uhrazení peněz z uznané reklamace zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2025 13:59, před 6 hodinami

Obecně ke stížnosti:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Ke společnosti OKAY s.r.o.:
Dne 10. 3. 2025 byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti společnosti OKAY s.r.o.

Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku, které ještě v tomto případě vydáno nebylo. K přihláškám, které budou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují.

Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem. Přihlášky a jejich přílohy ve dvojím vyhotovení se podávají u Krajského soudu v Brně.

Formulář přihlášky pohledávky i se vzorem a pokyny nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR.

Informace k insolvenčnímu řízení nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=2E8D3BA14E33F1B6E06333F21FAC8A07.

Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.