Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
- 11.5.2024 objednání čištění kabátu (zakoupeného 22.2.2024)
- 18.6.2024 1.reklamace služby, kabát nebyl vyčištěn, povrch kabátu byl poškozen a na rukávu se objevili černé škvrny. Řešeno uznanou reklmací formou dalšího čištění.
- 11.7.2024 2.reklamace, kabát byl nenávratne poškozen na celém povrchu hlavně na rukávech. Sepsali jsme reklamační protokl, kde požaduji uznáni vady a odstoupení od smlouvy.Reklamace jsem řešil na odběrné místě čistírny.
- 6.9.2024 urgence majitele k vyřízení reklamace (SMS), Uznání reklamace (SMS) a vyžádání čúčtu
V příloze posílám reklamační štítek (1.reklamace); reklamační protokol, fakturu nákupu kabatu, sms komunikaci s majitelem
kabát byl poškozen čištěním a výrazně znečištěn na rukávech
požaduji proplacení 100% hodnoty kabátu z důvodu že byl zničen do 3 měsíců od zakoupení
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - čištění oděvu, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.