Společnost


GARUDA GROUP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81218Prodlení s vrácením uhrazené částky za vrácené zboží po odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2025, před 2 dny

Rena Seberová

Znění stížnosti

Dne 12.2.2025 jsem zakoupila na e-shopu moje-stribrne-šperky.cz sadu šperků. Dne 21.2.2025 jsem odstoupila od kupní smlouvy, v odstoupení jsem uvedla své číslo bankovního účtu a zboží jsem vrátila prostřednictvím ČP, doklad o doručení prodejci je ze dne 26.2.2025. Protože prodejce žádným způsobem nereagoval, požádala jsem jej e-mailem o vrácení uhrazené částky na můj bankovní účet. Prodejce mi následně emailem 6.3.2025 potvrdil, že zboží obdržel, ale účetní má dovolenou do 7.3.2025 dovolenou.


Produkt

Oválná sada bílý opál a zirkony, 8-61-10W, cena 2450,- Kč


Požadované řešení

Žádám o neprodlené vrácení zaplacené částky za již vrácené zboží po odstoupení od kupní smlouvy na můj bankovní účet uvedený v e-mailu ze dne 21.2.2025.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2025 14:18, před 5 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: GARUDA GROUP s.r.o., Tyršova 1005, 28401 Kutná Hora.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.