Společnost


Helvetia Direct Marketing s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#81223Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2025, včera

Helena Gebauerová

Znění stížnosti

Dobrý den.Dnes mi přišla faktura za nedodaný produkt i přesto,že jsem to minulý týden řešila telefonicky a byla jsem operátorkou ubezpečena,že nic platit nebudu. Jelikož jsem si ani další produkty,kromě uvítacího balíčku,který byl zdarma,neobjednala,tak nebudu platit žádnou fakturu za produkt, který mi ani nebyl doručen. Děkuji,že vše vyřešíte.


Produkt

Fa č.7195513004


Požadované řešení

Přeji si,aby dodavatel stornoval fakturu za nedodaný produkt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2025 12:40, před 13 hodinami

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

V případě soudního sporu by tedy musela společnost prokázat, že závazek skutečně vznikl. Zda bude daný způsob prokázání dostatečný, závisí na individuálním posouzení soudu.

Podle § 1825 občanského zákoníku platí, že nabídku učiněnou během hovoru iniciovaného podnikatelem potvrdí podnikatel spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině. Jestliže tedy spotřebitel nepotvrdil nabídku společnosti učiněnou telefonicky elektronicky nebo podpisem, není jí vázán a smlouva tak mezi stranami nebyla uzavřena.

Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek taktéž preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů, aby spotřebitel již nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou na adresu Hostivařská 133/64, 10200 Praha. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.

K výmazu osobních údajů:
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.3.2025 12:50, před 13 hodinami

Dobrý den,
první balíček Vám byl doručen kurýrní službou GLS a převzatý byl. Jeho cena Vám v hovoru byla sdělena. Jednalo se o částku 199,00 poštovné a balné. Zasílání jste rušila 6.3.2025 a na lince Vám kolegyně sdělila, že máte ze 14.2.2025 zásilku na cestě. Úvodní balíček nebyl uhrazen, proto Vám přišlo upozornění. Pokud máte zájem o podrobné vysvětlení, popřípadě o objednávkový hovor, kde jste všechny náležitosti dostala, obraťte se na zákaznickou linku 234 099 888 Po-Pá 8:00-17:00, info.cz@helvetia-dm.com. Zákaznické oddělení Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.